بررسی اجمالی اینترنت نوترینو همراه اول

اخبار و فناوری های نوین درباره اینترنت پرسرعت

بررسی اجمالی اینترنت نوترینو همراه اول

همراه اول، اولین اپراتور ارائه دهنده نسل چهار و نیم اینترنت همراه کشور، در راستای ارائه بهترین کیفیت اینترنت در شبکه 4.5G ، به نوسازی شبکه های خود همگام با به روز ترین تکنولوژی دنیا اقدام کرده است. در حال حاضر همراه اول، 11 هزار سایت شبکه 4.5G در سراسر کشور راه اندازی کرده و اپراتور پیشگام در زمینه بهره برداری از نسل چهار و نیم اینترنت همراه است. نتیجه این موضوع ایجاد پوشش مناسب در اکثر شهرهای کشور برای مشترکین می باشد.

نحوه استفاده از اینترنت نسل 4.5G
1گوشی یا مودم مناسب
2 سیم کارت USIM
3فعالسازی و تنظیمات اینترنت

با استفاده از تنظیمات زیر گوشی خود را برای اتصال به شبکه اینترنت همراه تنظیم نمایید.

 
4 تنظیمات حالت شبکه
5محدوده پوشش دهی
6 فعالسازی بسته های اینترنت



بسته های اینترنت همراه اول با زمان ها و حجم های متنوع، جهت پاسخ گویی به طیف گسترده مشترکین طراحی شده است. شما می توانید با فعالسازی بسته مناسب خود، علاوه بر مدیریت هزینه ، از شبکه پرسرعت اینترنت همراه اول بهره مند شوید.

 




قوانین پیش از خرید و فعالسازی بسته
  • هزینه خرید بسته ها برای مشترکین دائمی بر روی قبض خواهد آمد و برای مشترکین اعتباری از شارژ کسر خواهد شد.
  • برای مشترکین اعتباری مبلغ %9 مالیات ارزش افزوده در زمان فعالسازی سرویس کسر می گردد. 
  • قیمت هریک از بسته ها بدون احتساب مالیات می باشد.
  • ترافیک مصرفی در صفحات منتخب داخلی با %50 تخفیف محاسبه خواهد شد. برای مشاهده لیست صفحات به کاهش تعرفه ترافیک داخلی در سایت ها و پیام رسان های منتخب مراجعه نمایید.
  • در طرح مدیریت مصرف اینترنت تعرفه آزاد، امکان مدیریت اینترنت تعرفه آزاد برای تمام مشترکین دائمی و اعتباری فراهم است. در این طرح، این امکان برای مشترک وجود دارد که اقدام به فعالسازی و یا غیرفعالسازی سرویس اینترنت تعرفه آزاد کند. در صورتی که مشترک این سرویس را با شماره گیری کد *100*114# فعال کند و بسته اینترنت و یا ترکیبی نداشته باشد، مصرف اینترنت ایشان به صورت تعرفه آزاد محاسبه خواهد شد و در صورتی که مشترک این سرویس را با شماره گیری *100*113# غیرفعال نماید، در صورت نداشتن بسته اینترنت و یا ترکیبی، استفاده از اینترنت تعرفه آزاد برای ایشان امکان پذیر نیست.
  • بسته های کوتاه مدت :

    بسته های کوتاه مدت (بسته های یک روزه و هفت روزه) فاقد تمدید خودکار (حجمی و زمانی) هستند. این بسته ها به دو صورت به پایان می رسند:

    • پایان مدت اعتبار بسته
    • پایان حجم بسته

    در صورت اتمام بسته و نداشتن بسته رزرو، مصرف با تعرفه عادی محاسبه می گردد.

  • بسته های ماهانه و بلند مدت:
    • برخی بسته های ماهانه دارای ترافیک هدیه صبحانت (قابل استفاده در بازه زمانی 6 صبح تا 12 ظهر) هستند. برای مثال بسته ماهانه 2 گیگابایت + 200 مگابایت هدیه صبحانت سی روزه، علاوه بر 2 گیگابایت خریداری شده، 200 مگابایت ترافیک هدیه دارد که در ساعات 6 صبح تا 12 ظهر قابل استفاده می‌باشد.
    • بسته ای که در منوی بسته های یکماهه درگاه *100# با ستاره مشخص شده است، بسته اینترنت همراهی است که به هریک از مشترکین بسته اینترنت مختص ایشان، متناسب با الگوی مصرف مشترک و با قیمتی مقرون به صرفه پیشنهاد می شود.

    بسته های ماهانه دارای رزرو خودکار می باشند به طوری که هر بسته رزرو خودش می باشد. این بسته ها در دو صورت به پایان می رسند:

    • پایان مدت اعتبار بسته
    • پایان حجم بسته

    با پایان یافتن بسته یکی از حالت های زیر اتفاق خواهد افتاد:

    تمدید خودکار زمانی: این قابلیت مربوط به بسته های ماهانه می باشد که پس از گذشت مدت زمان بسته، به صورت خودکار تمدید می شوند. مشترکین می  توانند با ارسال کد دستوری *100*18# تمدید خودکار را لغو کنند.

    تمدید خودکار حجمی: با اتمام حجم بسته های ماهانه، این بسته ها به صورت خودکار تمدید حجمی خواهند شد (حتی اگر حجم هدیه صبحانت باقی مانده باشد) .
    مشترکین می توانند با ارسال کد دستوری *100*18# تمدید خودکار را لغو کنند.

    بسته‌های بلندمدت تمدید خودکار ندارند و به دو صورت به پایان می رسند:

    • پایان مدت اعتبار بسته
    • پایان حجم بسته

    توجه: در صورت اتمام بسته و نداشتن بسته رزرو، مصرف با تعرفه عادی محاسبه می گردد.

  • بسته های صبحانت:
    • بسته‌های صبحانت همراه اول، گروهی از بسته‌های اینترنت هستند که در بازه‌ زمانی 6صبح تا 12 ظهر قابل مصرف می‌باشند.
    • این بسته‌ها به طور همزمان با سایر بسته های اینترنت همراه اول قابل فعالسازی هستند. بسته های اینترنت صبحانت برای تمامی مشترکین اعتباری و دائمی قابل استفاده می‌باشند.
    • این بسته ها فاقد تمدید خودکار حجمی و یا زمانی هستند.
    • مشترک در یک زمان تنها می تواند یک بسته صبحانت را فعال داشته باشد.
    • در صورت فعالسازی همزمان این بسته‌ها با سایر بسته‌های اینترنت، اولویت مصرف در بازه زمانی تعیین شده با بسته‌های صبحانت خواهد بود.
  • بسته نامحدود شبانه:
    • این بسته برای تمامی مشترکین اعتباری و دائمی قابل استفاده می باشد.
    • بسته نامحدود شبانه در بازه زمانی 1 بامداد تا 11 صبح قابل مصرف است.
    • این بسته فاقد تمدید خودکار حجمی و یا زمانی است.
    • مشترک در یک زمان تنها می تواند یک بسته نامحدود شبانه را فعال داشته باشد.
    • در صورتیکه مشترک یکی از بسته های آلفا+ را همزمان با بسته نامحدود شبانه فعال کرده باشد، در ساعات تعیین شده، اولویت مصرف با بسته اینترنت نامحدود خواهد بود.
  • بسته های ویژه مشترکین جدید:

    به منظور افزایش رضایت مشترکین جدید همراه اول، بسته های اینترنت ویژه مشترکین جدید ارائه می‌شود.

    • این بسته ها صرفا مخصوص مشترکین جدید (دائمی / اعتباری) می باشند. منظور از مشترکین جدید مشترکینی می باشند که حداکثر 30 روز از تاریخ فعالسازی سیم کارت آنها گذشته است.
    • سایر مشترکین قادر به خرید بسته ها نیستند.
    • مشترکین جدید می توانند در دوره مجاز (قبل از گذشتن 30 روز از تاریخ فعالسازی سیم کارت آنها) به هر تعدادی از این بسته ها خریداری کنند.
    • این بسته ها قابل رزرو کردن هستند. در صورتی که مشترک در بازه مربوطه اقدام به رزرو یکی از بسته ها کند، پس از پایان 30 روز، امکان فعالسازی رزرو برای مشترک وجود خواهد داشت.
    • بسته ها دارای رزرو خودکار میباشند؛ به این صورت که بسته ای با همان حجم و مدت اعتبار ولی با قیمت بدون تخفیف، رزرو خواهد شد که امکان لغو بسته ی رزرو از طریق شماره گیری کد *100*18# وجود دارد.
  • رزرو بسته:
    • در صورتی که مشترکی بسته ی فعال آلفا+ داشته باشد، اگر اقدام به فعالسازی بسته ی دیگری نماید، بسته ی جدید برای وی رزرو می گردد. به این معنی که پس از پایان بسته فعلی و یا در هنگام تمدید حجمی یا زمانی، بسته ی رزرو برای وی فعال خواهد شد. بسته رزرو یک قابلیت جدید است که به مشترک امکان می دهد بسته ی بعدی خود را از قبل مشخص کند تا تمدید با بسته ی دلخواه صورت پذیرد. مبلغ بسته رزرو در هنگام فعالسازی به حساب مشترکین دائمی منظور شده و یا از میزان اعتبار مشترکین اعتباری کم می  شود. لازم به ذکر است که علاوه بر امکان رزرو بسته، می توان بسته رزرو شده را تغییر و یا حذف نمود. جهت تغییر بسته رزرو کافی است تا مجددا از طریق کد دستوری *100# بسته دیگری را خریداری کرد و جهت لغو رزرو باید از کد دستوری *100*18# استفاده نمود.
    • در صورتی که بسته به اتمام برسد و تمدید خودکار زمانی یا حجمی اتفاق نیافتد و یا مشترک بسته رزرو نداشته باشد، مصارف آتی اینترنت مشترک طبق جدول زیر محاسبه خواهد شد:
      نوع سیم کارت تعرفه هر کیلوبایت تبادل اطلاعات تعرفه هر کیلوبایت تبادل اطلاعات در سایت های منتخب داخلی*
      سیم کارت دائمی 0.4 ریال 0.2 ریال
      سیم کارت اعتباری 0.6 ریال 0.3 ریال
  • روش های خرید بسته ها:
    روش خرید و پرداخت هریک از بسته ها به شرح زیر اعلام می شود:
    • سامانه جامع *10#
      • شماره گیری *10*32#
      • مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر
    • سامانه *100#
      • شماره گیری *100#
      • مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر
    • سامانه جامع پیامکی 009810 یا +9810 :
      • ارسال عدد 32 لاتین
      • مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر
    • سامانه پیامکی 8080:
      • ارسال عدد 32 لاتین
      • مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر
    • حساب کاربری همراه من:
      • مراجعه به حساب کاربری «همراه من»
      • مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر
    • خرید بسته های نوترینو از درگاه ستاره اول (*1#)
      • خرید بسته نوترینو به صورت مستقیم: تنها با یک بار مراجعه به سرشماره *1# و واریز مبلغ بسته از طریق حساب بانکی
      • خرید بسته نوترینو برای دیگران:
        • خرید برای اعضا خانواده و نزدیکان
        • خرید برای خود مشترک جهت استفاده روی دستگاههایی مانند تبلت
  • اطلاع از وضعیت بسته:
    مشترکین می توانند با استفاده از روش های ذیل از وضعیت بسته خود، حجم باقی مانده، مهلت اعتبار و همچنین بسته رزرو خود اطلاع پیدا کنند:
    • سامانه جامع *10# : شماره گیری *10*320#
    • سامانه *100# : شماره گیری *100*10#
    • سامانه جامع پیامکی 10: ارسال عدد 320 لاتين
    • سامانه پیامکی 8080: ارسال عدد 0 لاتين
    • حساب کاربری همراه من: مراجعه به حساب کاربری «همراه من» قسمت گزارش مصرف
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.