متفرقه

6 راه برای داشتن یک سبک زندگی سالم در سال 2022

در اینجا چند راه برای ترکیب عادات سالم وجود دارد که می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را نیز کاهش دهد:

افزایش وزن در بزرگسالی خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد. بر اساس یک مطالعه بزرگ، زنانی که بعد از ۱۸ سالگی ۲۰ پوند اضافه می‌کنند، ۱۵ درصد بیشتر از زنانی که وزن کم یا اصلا اضافه وزن ندارند، خطر ابتلا به آن‌ها ۱۵ درصد بیشتر است. کسانی که 55 پوند یا بیشتر اضافه می کنند، خطر ابتلا به این بیماری را تا 45 درصد افزایش می دهند. بنابراین، حفظ وزن سالم بسیار مهم است.بهترین روانپزشک تهران

اضافه وزن یا چاقی بعد از یائسگی می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را بین 20 تا 60 درصد افزایش دهد. به این دلیل که سلول های چربی پس از یائسگی استروژن می سازند و سطوح بالاتر استروژن با خطر بالاتر سرطان سینه پس از یائسگی مرتبط است.سردرد یک طرفه سمت چپ

1. حفظ وزن سالم

برای اتخاذ یک سبک زندگی سالم هرگز دیر نیست. با شروع سال نو، بسیاری از مردم مراقبت بهتر از خود را در اولویت قرار می دهند. مزایای حفظ یک سبک زندگی سالم بسیار زیاد است، اما زندگی سالم چگونه به نظر می رسد و چرا اهمیت دارد؟

از هر هشت زن در ایالات متحده، یک نفر در طول زندگی خود به سرطان سینه مبتلا می شود، که سرطان سینه را به یکی از شایع ترین بیماری های زنان در ایالات متحده تبدیل می کند. در حالی که حدود 5 تا 10 درصد از موارد سرطان سینه در ایالات متحده مربوط به یک جهش ژنی ارثی است، اکثر موارد با عوامل دیگری از جمله سبک زندگی مرتبط هستند.

2. فعال بمانید

زنانی که به طور منظم فعالیت بدنی دارند، در مقایسه با زنانی که فعالیت بدنی منظمی ندارند، حدود 10 تا 20 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. خوشبختانه، برای به دست آوردن فواید، نیازی به تمرینات ورزشی شدید ندارید. فعالیتی معادل 30 دقیقه پیاده روی در روز ممکن است خطر شما را کاهش دهد. بنابراین، بند کفش های ورزشی خود را ببندید و شروع کنید!

3. میوه و سبزیجات بخورید

مطالعات نشان می دهد که خوردن میوه ها و سبزیجات ممکن است کمی خطر ابتلا به برخی سرطان های سینه را کاهش دهد. توصیه می شود محصولات حاوی کاروتنوئیدها، رنگدانه های طبیعی نارنجی-قرمز خوراکی موجود در خربزه، هویج، سیب زمینی شیرین و کدو را مصرف کنید. مطالعات نشان می دهد زنانی که سطوح بالای کاروتنوئید در خون دارند، خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهند. به طور کلی، میوه ها و سبزیجات بهترین منابع کاروتنوئیدها (به جای مکمل ها) هستند، زیرا مکمل ها ممکن است خطراتی برای سلامتی داشته باشند.

4. چربی های اشباع شده و چربی های ترانس را محدود کنید

انواع چربی هایی که می خوریم ممکن است در خطر ابتلا به سرطان سینه نقش داشته باشند. مطالعه ای که روی نزدیک به 320000 زن اروپایی انجام شد، به ارتباط خفیفی بین بروز سرطان سینه و مصرف زیاد چربی اشباع شده اشاره کرد که در غذاهایی مانند گوشت قرمز و لبنیات پرچرب فراوان است. چربی های ترانس که اغلب در میان وعده های پخته شده و سایر غذاهای فرآوری شده یافت می شوند، ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهند. در حالی که چربی های رژیمی تحت مطالعه بیشتر قرار دارند، چربی های غیراشباع سالم موجود در غذاهایی مانند آجیل، دانه ها، روغن زیتون و کانولا، آووکادو و ماهی های چرب را در نظر بگیرید.

5. سیگار نکشید

دود تنباکو حداقل 250 ماده شیمیایی مضر دارد که حداقل 69 مورد از آنها باعث سرطان می شود. خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی که به خاطر اشک زیاد سیگار می کشند، اندکی افزایش می یابد. اگر سیگار می کشید، ترک سیگار در هر سنی فوایدی برای سلامتی دارد. توقف یا شروع نکردن یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.

6. اگر می توانید شیر بدهید

شیردهی فواید مثبت بسیاری برای زنان در طول زندگی دارد. علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، به ویژه در زنان قبل از یائسگی، مطالعات نشان می دهد که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و سرطان تخمدان را کاهش می دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا