متفرقه

مهارت های اساسی نرم افزار برای کمک به استخدام

اگر شروع به جدی گرفتن یادگیری استفاده از کامپیوتر کرده اید به یاد داشته باشید که یادگیری نحوه استفاده از یک برنامه کامپیوتری مانند یادگیری هر مهارت جدید است. با این حال، مزیت یادگیری نحوه استفاده از برنامه های کامپیوتری این است که می توانید کارهای بیشتری را در نیمی از زمان انجام دهید. یادگیری روبی را حتما ببینید.

انواع مهارت های اساسی نرم افزار

برخی از این برنامه‌های نرم‌افزاری قدرتمند هستند، اما معمولاً فقط باید بدانید که چگونه چند عملکرد کلیدی را در هر کدام انجام دهید. وظایف نرم افزاری پیچیده تر توسط برنامه نویسان یا کارشناسان نرم افزار انجام می شود. اگر متوجه شدید که به راحتی از اصول اولیه استفاده می کنید، متخصص شدن در برخی از این برنامه های نرم افزاری می تواند پتانسیل درآمد شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. آموزش رایگان سی شارپ پیشنهاد امروز است.

نرم افزار بهره وری

نرم افزار بهره وری به شما کمک می کند سه چیز را مدیریت کنید: مدیریت اسناد دیجیتال، ارائه اطلاعات و مدیریت تقویم های دیجیتال. استفاده از این برنامه ها به میزان قابل توجهی از حجم کاغذ در حال پرواز در اطراف دفتر می کاهد. همچنین اشتراک گذاری فوری اسناد، اطلاعات و تقویم ها از طریق این برنامه ها باعث صرفه جویی در وقت و هزینه پست می شود.

اسناد و فایل های دیجیتال

Microsoft (MS) Word برنامه اولیه ای است که احتمالاً هنگام ایجاد یک سند از آن استفاده می کنید. این یک پردازشگر کلمه است و می تواند برای هر چیزی از تایپ حروف گرفته تا ساخت بروشور و موارد دیگر استفاده شود. این اسناد را می توان در رایانه شما یا در یک سیستم اشتراک گذاری فایل مانند Dropbox ذخیره کرد.

اگر شرکتی که در آن کار می کنید (یا امیدوارید در آن کار کنید) به امضای مشتریان نیاز دارد، آنها احتمالاً از برنامه های امضای دیجیتال استفاده می کنند که به امضاکنندگان اجازه می دهد اسناد مهم را از طریق رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود امضا کنند. برنامه هایی مانند DocuSign و PandaDoc به شما امکان می دهند قراردادها یا اسناد الزام آور قانونی را ارسال کنید و پس از جمع آوری امضا، این برنامه ها به شما کمک می کنند تا این اسناد را برای بررسی بعدی پیگیری کنید.

نرم افزار ارائه

اغلب، یک سرپرست اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد (یا برایتان ایمیل می‌کند) و از شما می‌خواهد آن‌ها را به یک قالب قابل ارائه تبدیل کنید. گاهی اوقات، ممکن است شما را ملزم کند که اطلاعات را در یک سند MS Word مرتب کنید، یا کاری کمی هنری تر در MS PowerPoint انجام دهید. ارائه های پاورپوینت به شما این امکان را می دهد که اسلایدهایی از نظر زیبایی شناختی ایجاد کنید تا شما یا سرپرستتان بتوانید یک ارائه را به مافوق یا مشتریان ارائه دهید.

در حالی که MS PowerPoint برنامه نرم‌افزار ارائه غالب است، نرم‌افزار Keynote اپل نیز برای آن دسته از مکان‌های کاری که ترجیح می‌دهند از رایانه‌های مکینتاش (“Mac”) استفاده کنند، بسیار محبوب است. استفاده از ویژگی های کلیدی این برنامه بسیار شبیه به استفاده از پاورپوینت است. معمولاً با طرح‌های رنگی و قالب‌هایی برای انتخاب همراه است، به طوری که تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوا را در هر اسلاید قرار دهید.

ایمیل و تقویم دیجیتال

نرم افزار ایمیل و تقویم مایکروسافت آفیس به عنوان MS Outlook شناخته می شود. حساب ایمیل و تقویم دیجیتال شما می توانند با یکدیگر همگام شوند. شما همچنین می توانید رویدادها یا کل تقویم ها را با همکاران خود به اشتراک بگذارید. اغلب، دستیاران اداری به تقویم دیجیتالی رئیس خود دسترسی دارند تا آن را از طرف خود مدیریت کنند.

رسانه های اجتماعی

مجموعه دیگری از مهارت های نرم افزاری که باید با آن آشنا شوید، پروفایل های رسانه های اجتماعی است. بهترین راه برای یادگیری این برنامه ها این است که خودتان آنها را امتحان کنید. یک نمایه ایجاد کنید، گهگاه پستی ایجاد کنید، با دوستان و خانواده ارتباط برقرار کنید و موارد دیگر. بسیاری از مشاغل به شما نیاز دارند که درک اولیه ای از نحوه عملکرد رسانه های اجتماعی داشته باشید تا بتوانید نمایه شرکت را برای کارفرما یا مشتری خود مدیریت کنید.

ورود داده ها

یکی از بهترین کاربردهای کامپیوتر، سازماندهی، مرتب‌سازی و محاسبه داده‌ها است. اگر برای شرکتی کار می کنید که داده ها را ردیابی می کند، احتمالاً از شما خواسته می شود که داده ها را از کاغذی به رایانه دیگر یا از یک برنامه رایانه ای به برنامه دیگر ضبط یا رونویسی کنید.

رایج ترین نرم افزار ورود اطلاعات MS Excel است. پس از وارد کردن داده ها در نقاط مناسب (معروف به سلول)، ممکن است بخواهید نحوه مرتب سازی و فیلتر کردن داده ها را نیز بیاموزید. برای مدیریت عمیق تر داده ها، کارفرمایان اغلب از MS Access استفاده می کنند. MS Access برای ارجاع متقابل تعدادی از مجموعه داده ها و پرس و جوهای ثبت نام مفید است.

یکی دیگر از روش های رایج ورود اطلاعات مربوط به حسابداری و حسابداری است. ممکن است از شما خواسته شود که به سادگی اعداد رسیدها و فاکتورها را کپی کنید و آنها را در یک برنامه حسابداری مانند QuickBooks یا Xero وارد کنید.

کدنویسی کامپیوتری

بهتر است تا زمانی که در استفاده از کامپیوتر و برنامه های کامپیوتری به طور کلی احساس راحتی نکنید، سعی نکنید اصول برنامه نویسی کامپیوتر را یاد بگیرید. با این حال، اگر متوجه شدید که نحوه استفاده از نرم‌افزار را به‌سرعت درک می‌کنید و از آن لذت می‌برید، باید به طور جدی برخی از کلاس‌های کدنویسی را در نظر بگیرید.

داشتن یک درک اولیه از کد نویسی می تواند درک شما از کامپیوتر را به طور کلی توسعه دهد. علاوه بر این، تبدیل شدن به یک متخصص در برنامه‌نویسی کامپیوتری می‌تواند مشاغل پردرآمد و پر تقاضا در برنامه‌نویسی کامپیوتر و توسعه وب‌سایت را باز کند.

یادگیری مهارت های جدید

امیدواریم تا کنون، چند برنامه را برای تمرکز و یادگیری برای شغل یا رزومه خود انتخاب کرده باشید. خوشبختانه، تعداد زیادی آموزش رایگان و با کیفیت وجود دارد که می توانید از آنها برای بهبود چشم انداز اشتغال خود استفاده کنید. در اینجا تنها چند روش ساده برای بهبود مهارت های رایانه ای خود آورده شده است.

همانطور که مهارت های جدیدی را یاد می گیرید، اگر در ابتدا احساس خستگی می کنید نگران نباشید: این برای همه اتفاق می افتد. فقط به آن پایبند باشید، و قبل از اینکه متوجه شوید، از کار کردن با بسیاری از این برنامه ها احساس راحتی می کنید و برای انجام هر کاری که نیاز به انجام چنین مهارت هایی دارد، کاملا مجهز خواهید بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا