متفرقه

کمک به فرزندتان: نکاتی برای والدین و سایر مراقبان

والدین و سایر مراقبان می توانند کودکان را راهنمایی کنند تا عاداتی در سبک زندگی ایجاد کنند که سلامت آنها را برای سال های آینده حفظ کند. حتی ممکن است برای ایجاد و حفظ عادات سالم خود تلاش کنید. یکی از راه‌های پیروز شدن در این مبارزه مضاعف، تمرین عادات سبک زندگی سالم است. شکستن دندان شیری کودک نکات و ترفندهای خاص خودش را دارد.

چگونه می توانم به فرزندم کمک کنم تا عادات سالمی داشته باشد؟

شما به عنوان والدین یا مراقب، نقش مهمی در شکل دادن به عادات خوردن و آشامیدن کودکان دارید. وقتی عادت به مصرف غذاها و نوشیدنی هایی می کنید که قند افزوده، چربی اشباع شده و نمک کمی دارند و فیبر بالایی دارند، کودکانی که از آنها مراقبت می کنید نیز ممکن است یاد بگیرند که این غذاها را دوست داشته باشند. اگر کودکی که از او مراقبت می کنید بلافاصله غذای جدیدی را دوست ندارد، ناراحت نشوید. کودکان اغلب نیاز دارند قبل از اینکه غذای جدیدی را امتحان کنند، بارها آن را ببینند.

الگو باشید. شما به عنوان والدین یا مراقب، بر فعالیت بدنی کودکان نیز تأثیر دارید. لازم نیست در هیچ فعالیتی متخصص باشید. فقط برخیزید، حرکت کنید و به کودکان نشان دهید که فعال بودن چقدر می تواند لذت بخش باشد. آنها نیز ممکن است آن را دوست داشته باشند. شما می توانید با پیاده روی یا دوچرخه سواری به جای تماشای تلویزیون، انجام یک بازی ویدیویی یا گشت و گذار در اینترنت، الگوی خوبی باشید. فعالیتی را پیدا کنید که از آن لذت می برید و می توانید با هم انجام دهید. روانشناسی بچه های طلاق را بلد باشید.

در مورد سالم بودن صحبت کنید. همانطور که در مورد چگونگی بهبود سلامت خود بیشتر می آموزید، زمانی را برای صحبت با فرزندان خود در مورد اینکه چگونه یک غذا یا فعالیت بدنی خاص ممکن است به آنها کمک کند، اختصاص دهید. به عنوان مثال، هنگام پیاده روی، فرزندان خود را با خود بیاورید و اجازه دهید آنها مسیر را انتخاب کنند. بحث کنید که چگونه پیاده روی به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید و راهی سرگرم کننده برای گذراندن وقت با هم است. از طلاق گرفته تا شکستن دندان کودک.

از انتخاب غذا و نوشیدنی فرزندانتان به عنوان لحظات آموزشی استفاده کنید. وقتی انتخاب های ناسالم را می بینید صحبت کنید. کودکان را به سمت گزینه‌های سالم‌تر هدایت کنید یا بگویید: «می‌توانید کمی از آن را داشته باشید، اما نه بیش از حد». با آنها صحبت کنید که چرا یک میان وعده خیلی نمکی یا قندی زیاد بهترین انتخاب نیست. از ایجاد احساس گناه در انتخاب غذا یا نوشیدنی خود اجتناب کنید. همچنین می توانید زمانی که فرزندانتان یک کالای سالم مانند میوه را انتخاب می کنند، تحسین کنید.

از نظراتی مانند این استفاده کنید

“انتخاب عالی!”

“شما با آن میان وعده به بدن خود آنچه نیاز دارد می دهید!”

“من هم آنها را دوست دارم.”

با فعالیت بدنی، عبارات شادی مانند این را امتحان کنید تا کودکتان را هیجان زده نگه دارید

“تو خیلی سریع می دوی، من به سختی می توانم ادامه دهم!”

“شما در حال ساختن یک قلب قوی و سالم هستید!”

“بیایید 10 دقیقه دیگر راه برویم تا قوی تر شویم.”

مطمئن شوید که فرزندتان به اندازه کافی می خوابد. خواب کافی می تواند سلامت روانی، عاطفی و جسمی کودک شما را بهبود بخشد. نداشتن خواب کافی ممکن است منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله چاقی شود. ببینید کارشناسان چند ساعت خواب را برای فرزندتان توصیه می کنند، بسته به سن او، پیوند خارجی.

به قدرت تغییر ایمان داشته باشید. بدانید که تغذیه سالم و حرکت بیشتر، عناصر سازنده سلامتی بهتر است. برای ایجاد عادات سالم با یکدیگر همکاری کنید.

سلامتی را فراتر از خانواده خود ارتقا دهید. سایر بزرگسالان نیز ممکن است در زندگی فرزند شما نقش داشته باشند. می توانید ایده هایی در مورد عادات سالم با آنها به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، بسیاری از والدین و مراقبان بیرون از خانه کار می کنند و به دیگران برای کمک به مراقبت از کودک نیاز دارند. اعضای خانواده، مهدکودک ها، پرستاران کودک یا دوستان ممکن است عادات سلامتی کودک شما را شکل دهند. با آنها صحبت کنید تا مطمئن شوید که وعده های غذایی، میان وعده ها و نوشیدنی های سالمی ارائه می دهند. بررسی کنید که مراقبان نیز زمان بازی فعال زیادی را ارائه می‌کنند و زمان غیرفعال صرف شده با تلویزیون، بازی‌های ویدیویی یا سایر دستگاه‌ها را محدود می‌کنند.

اگر فرزندتان در مدرسه است، می‌توانید به روش‌های مختلف به ترویج عادات سالم کمک کنید

درباره برنامه های صبحانه و ناهار مدرسه بیشتر بدانید.

در مورد برنامه تربیت بدنی مدرسه اطلاعات کسب کنید و به دنبال فرصت هایی برای فعال بودن در طول روز مدرسه باشید.

تأثیرات دیگر را در نظر بگیرید. همانطور که آنها برای شما انجام می دهند، دوستان فرزندان شما و رسانه ها نیز می توانند انتخاب های سالم را تحت تاثیر قرار دهند.

برخی از تبلیغات تلویزیونی، آنلاین و سایر تبلیغات سعی می کنند کودکان را به مصرف غذاهای پرچرب و نوشیدنی های شیرین ترغیب کنند. شما می توانید به فرزندان خود کمک کنید تا از این فشارها آگاه شوند. هنگام تماشای تلویزیون، گشت و گذار در اینترنت یا رفتن به سینما با فرزندان خود در مورد انتخاب های خود صحبت کنید. در مورد نحوه فروش محصولات یا انتقال ارزش ها توسط رسانه ها و افراد تأثیرگذار از طریق ورزشکاران مشهور، افراد مشهور کودک، چهره های کارتونی و اکشن و تصاویر ساخته شده صحبت کنید. از برنامه ها و تبلیغات برای ایجاد جرقه در مورد ارزش های خود استفاده کنید. این صحبت ها ممکن است به فرزند شما کمک کند تا در خارج از خانه انتخاب های سالمی داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا