فرهنگی و هنری

کتاب برای الهام بخشیدن به خلاقیت: 4 تا از بهترین ها

خلاقیت هزاران سال است که باعث پیشرفت جهانی شده است. این بخش مهمی از حل مسئله، نوآوری و پیشرفت است. «خلاق تر بودن» چیزی است که می دانیم می تواند کار ما را به سطح بالاتری برساند، اما گفتن آن بسیار ساده تر از انجام آن است.

این در حالی است که خلاقیت را نمیتوان روشن یا خاموش کرد، ولی می توان ذهن را تشویق کرد تا خلاق تر به کار خود ادامه دهد.معمولا به این فکر میکنیم که هدف های خلاقیت، ساختن موارد اصلی است، ولی سرقت خلاقانه یک بخش جدا ناپذیر از این فرآیند می باشد.توجه به اینکه افراد دیگر چگونه به خلاقیت نزدیک میشوند، باعث میشود قدم های خلاقانه شما آسانتر شوند.

در اینجا بهترین کتاب ها را برای برانگیختن خلاقیت انتخاب می کنیم. این کتاب‌ها درک عمیق‌تری از عوامل مؤثر در تفکر خلاق ارائه می‌کنند و به خوانندگان کمک می‌کنند تا استراتژی‌هایی را برای بهره‌گیری از پتانسیل خلاق توسعه دهند.

از تمرین‌های عملی گرفته تا مشاوره در مورد مدیریت تیم‌های خلاق، چیزی در اینجا وجود دارد که مطابق با هر نیاز خلاقانه باشد.

1. ایده های خوب از کجا می آیند: تاریخ طبیعی نوآوری اثر استیون جانسون

این کتاب با استفاده از نمونه‌های تاریخی قدرتمند از صنایع مختلف، الگوهای نهفته در پشت نوآوری‌های خلاقانه نمادین را توضیح می‌دهد.

با مطالعات موردی از چارلز داروین تا اپل، جانسون کاوش بلندپروازانه ای در زمینه نوآوری و الهام را آغاز می کند. او از علوم اعصاب، اقتصاد و سایر رویکردها استفاده می کند تا یک نمای کلی عمیق از عواملی که باعث پیشرفت خلاق می شوند ارائه دهد.

این کتاب هم نگاهی الهام‌بخش به قدرت خلاقیت و هم توصیه‌های عملی در مورد چگونگی ایجاد شرایطی که احتمال وقوع نوآوری وجود دارد، ارائه می‌کند. این یک مطالعه مفید برای هر کسی است که به دنبال بهینه سازی فرآیند خلاقانه و گردش کار خود است.

اگر مجذوب نقشی که خلاقیت در تاریخ و صنعت بازی کرده است، کار جانسون نیز عالی است.

2. دکمه های مناقصه اثر گرترود استاین

این مجموعه شعر با ساختار نثر، مجموعه‌ای عجیب و در عین حال زیبا از افکار از هم گسیخته درباره اشیا، غذاها و اتاق‌ها است. این به خوانندگان کمک می کند تا پتانسیل خلاقانه را در چیزهای روزمره ببینند و آزادی را که در آزمایش خلاق نهفته است، کشف کنند.

اگر نیاز به ایده یا راه حل جدید دارید، یک همراه عالی است. ارتباط آزادانه نویسنده از اشیاء و مشاهدات به شما کمک می‌کند در ذهنیتی فرو بروید که در آن ایده‌های شما آزاد هستند تا به روش‌های جدید ارتباط برقرار کنند و تکامل یابند.

این کتاب همچنین ممکن است به شما کمک کند اگر در مورد مشکل خاصی در محل کار احساس اضطراب یا انسداد دارید. استاین شما را به یک ماجراجویی زبانی پر پیچ و خم دعوت می کند که در آن (به جای غارت کردن مغز برای معانی و راه حل ها) خوانندگان می توانند عقب بنشینند و اجازه دهند الهام به صورت ارگانیک وارد شود.

3. مثل یک هنرمند بدزدید: 10 چیزی که هیچ کس در مورد خلاق بودن به شما نگفته است توسط آستین کلیون

این مانیفست خلاق به دلیل توصیه‌های عملی آن در مورد غلبه بر اضطرابی که می‌تواند خلاقیت را از بین ببرد، به محبوبیتی ویروسی تبدیل شد.

کلئون کتاب را حول 10 چیز می‌سازد که آرزو می‌کرد یکی قبل از شروع حرفه‌اش به عنوان نویسنده و هنرمند به او می‌گفت. نتیجه یک خواندن صادقانه، سرگرم کننده و به زیبایی مصور است.

اگر نگران ساختن چیزی «جدید» یا «محصول» هستید، Steal Like an Artist باید به شما احساس سرزندگی و اطمینان بدهد.

برداشت کلئون این است که هدف اصلی خلاقیت ساختن چیزهای «جدید» از آنچه قبلاً وجود دارد است. خلاقیت یک تکامل است و دزدی اجتناب ناپذیر است (اگرچه بسیار مهم است که بدانیم الهام به کجا ختم می شود و سرقت ادبی شروع می شود). به جای اینکه منتظر بمانید تا یک ایده کاملاً شکل گرفته رخ دهد، باید به دنبال عناصر محصول، طرح یا کمپین بازاریابی بعدی خود در دنیای اطراف خود باشید.

4. مانند یک پدیده فکر کنید اثر استیون لویت و استفان دوبنر

چه به دنبال راهی برای بهبود نرخ باز شدن ایمیل خود باشید یا یک مفهوم برنده برای ارائه بعدی خود، این کتاب به شما کمک می کند تا پیش فرض های موجود در مورد خلاقیت را پشت سر بگذارید.

معنی ومفهوم کتاب “Freakonomics”، زاییده فکر دو شخص به نام های دوبنر و لویت بوده است، این دو فرد که اقتصاددان بودند میخواستند هر نوع جنبه ای از هر آنچه را که ما به عنوان ” زندگی عادی” می دانیم را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. با انتشار این کتاب ، آنها به خوبی نشان دادند که این کار را چگونه انجام داده اند و ابزارهای مورد نیاز برای بررسی مسئله ها از زاویه های جدید را در اختیار شما قرار می دهند.

Think Like a Freak با استفاده از مثال های سرگرم کننده و جذاب دنیای واقعی، ماهیت پیچ خورده چیزهای به ظاهر معمولی را آشکار می کند. همچنین بینش قدرتمندی از فرآیند فکر مخاطبان شما ارائه می دهد، چیزی که به هدایت و شکل دادن به خروجی خلاق شما کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا