روانشناسی

راز های کلیدی برای داشتن ازدواج پایدار

1- مستقل باشید

استقلال در ازدواج بسیار مهم ارزیابی شد. برای شاد بودن در یک رابطه، ابتدا باید خوشحال باشیم. این در واقع کلید یک رابطه موفق است. با در نظر گرفتن این موضوع، زن و شوهر باید همچنان برای خود وقت بگذارند، از سرگرمی های خود لذت ببرند و به طور کلی مدتی را جدا از هم بگذرانند.

غیبت نه تنها باعث می‌شود که قلب علاقه‌مند شود، بلکه در زمانی که تنها می‌گذرانیم، می‌توانیم با جنبه‌ی معنوی‌مان دوباره متحد شویم، احساس خود را دوباره برقرار کنیم، و با پیشرفت ترجیحات، اهداف و اولویت‌های شخصی خود بررسی کنیم. دستاوردها

از سوی دیگر، وابسته بودن، عزم و توانایی شما را برای حرکت رو به جلو به عنوان یک آزاداندیش ضعیف می کند.

وقتی احساس مستقل خود را حفظ کنیم، همیشه در سر میز شام چیزی برای صحبت خواهیم داشت و برای همیشه قوی‌تر، سالم‌تر و برای شریک زندگی‌مان جذاب‌تر خواهیم بود.

2- شنونده خوبی باشید

ما باید صحبت کنیم. اکثر افراد از این جمله می ترسند، اما آیا می دانید که اگر به این فکر می کنید که چگونه یک ازدواج موفق داشته باشید، باید بستری برا گفتگوی سالم داشته باشید.

اغلب مردان متوجه این موضوع نمی شنوند که تنها چیزی همسرشان نیاز دارد گوش شنوایی برای درد و دل آن هاست. البته این در حالی است که همه زنان باید روی گوش کردن فعال خود کار کنند.

این مشکل گوش دادن در مردها به دلیل نحوه برقراری ارتباط و دقیقا بخاطر “مرد” بودن آن ها است.

به یاد داشته باشید که گوش دادن و شنیدن یک چیز نیستند. گوش دادن قلب ما را درگیر می کند. گوش خود را باز کنید، بشنوید که او چه می‌گوید، در حین صحبت به او نگاه کنید، حتی آن را بازنویسی کنید و به او اطمینان دهید.

گوش دادن کلید واقعی یک ازدواج شاد، برای هر رابطه ای است.

3. موافقت با مخالفت

خوب بودن در کنار هم به این معنا نیست که زوج ها در مورد هر چیز کوچکی به توافق برسند. اکثر زوج هایی که با آنها مصاحبه کردیم نگرش ها، عقاید و سیستم های اعتقادی متفاوتی داشتند. و حتی در برخی موارد نظرات مخالفی در زمینه های عمده داشت.

همه زوج ها باید در جایی اختلاف نظر داشته باشند. زوج‌های موفق و عاشق به دیدگاه یکدیگر احترام می‌گذاشتند و حتی نسبت به موارد اختلافشان حس شوخ طبعی داشتند.

به یاد داشته باشید، احترام یکی از نکات اصلی برای یک ازدواج موفق است. دو دیدگاه متضاد را بشناسید. لازم نیست یکی از آنها درست باشد.

4. ارتباط برقرار کنید

چندین کتاب در مورد زبان های عشق وجود دارد. این مفهوم در روانشناسی ایجاد شد که هر فردی روش منحصر به فرد خود را برای انتقال عشق دارد.

با دانستن ترجیحات و سرگرمی های شریک زندگی خود، می توان از استعاره ها برای برقراری ارتباط با چیزی که شخص به خوبی می فهمد استفاده کرد.

به روش فیزیکی نشان دادن عشق همسرتان توجه کنید و خواهید فهمید که چه چیزی باعث موفقیت یک ازدواج می شود.

این می تواند شستن ماشین یا بردن بچه ها باشد. این می تواند نگه داشتن لوازم بهداشتی و اتو کردن پیراهن هایش باشد. برای دیگران، این کلمات، حروف و محبت است.

توصیه ما برای ازدواج موفق؟ زبان عشق شریک زندگی خود را بفهمید تا همیشه بدانید که چگونه با او صحبت کنید. اغلب در مورد زبان های عشق صحبت می شود، اما زوج ها آنطور که باید به این موضوع توجه نمی کنند.

درک زبان عشق شریک زندگی راز یک رابطه شاد است.

5. یکدیگر را ببخشید

این می تواند یکی از پیچیده ترین کلیدها برای در آغوش گرفتن باشد، به خصوص اگر معمولاً کینه دارید. این کلید با هم دعا کردن و تقدیم فیض همراه است.

بخشش امتداد هر دوی این کلیدها است. یک نفس عمیق بکشید و شوهرتان را ببخشید که یادش نمی‌آید شیر بخورد. همسرت را به خاطر کوچک کردن پیراهنت ببخش.

بخشش می تواند ازدواج شما را متحول کند، اما برای اینکه به شما و شریک زندگیتان نگاه کنید و به آنها بگویید که در گذشته به شما صدمه زده اند، آنها را می بخشید و صبر می خواهد.

اما اگر بتوانید شریک زندگی خود را ببخشید، می توانید بدون عصبانیت یا ناامیدی با هم به جلو حرکت کنید و آن درد گذشته شروع به التیام می کند.

اگر می توانید از کوچک شروع کنید و به آن موقعیت های بزرگ برسید. بخشش یک ابزار قدرتمند در ازدواج است و به شما کمک می کند تا در سال جاری ازدواج موفق تری داشته باشید.

برای تمرین بخشش در اینجا یک ویدیو آموزشی است که به شما کمک می کند یکی از کلیدهای یک ازدواج موفق را رمزگشایی کنید:

6. پذیرش

قاتل اصلی رابطه، عدم پذیرش، ویژگی ای است که بیشتر به زنانی نسبت داده می شود که به نق زدنشان معروف هستند. به یاد داشته باشید، شما با شریک زندگی خود به همان شکلی که در آن زمان و اکنون بود ازدواج کردید. حتی اگر بخواهیم الان او را عوض کنیم، نمی توانیم.

کلید یک ازدواج موفق در درک هر چه سریعتر این موضوع نهفته است.

هنگامی که او را تشویق یا متقاعد می کنید، فقط بر روی نقاط ضعف یا مشکلات او تمرکز می کنید. فورا دیدگاه خود را تغییر دهید و در عوض روی ویژگی های مثبت تمرکز کنید.

7. مسئولیت را بر عهده بگیرید

یکی از رازهای یک ازدواج موفق مسئولیت پذیری است. وقتی در پروژه ای شرکت می کنید، مسئولیت موفقیت ها و شکست های خود را بپذیرید.

هنگامی که شما و شریک زندگی تان با یکدیگر اختلاف یا مشاجره دارید، به خاطر داشته باشید که مسئولیت اعمال خود را بپذیرید، هر آنچه گفته اید یا انجام داده اید، به خصوص اگر آسیب زا، بی فکر یا ناراحت کننده باشد.

8- اکیدا یک دیگر را تحقیر نکنید

هنگام مشاجره اکیدا یکدیگر را تحقیر نکنید. اگر زوجی هنگام بحث و دعوا یکدیگر را تحقیر کنند احتمال اینکه ازدواج آن ها به جدایی ختم شود زیاد است.

9- حالت تدافعی نداشته باشید

اگر با پیش آمدن کوچک ترین بحث، شریک زندگی شما فریاد می زند یا احساس می کند دچار تهدید شده یا مورد حمله قرار گرفته است زندگی مشترک شما به زودی پایان خواهد یافت چراکه حالت تدافعی مانع از ایجاد صمیمیت در زوجین می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا