موفقیت

چگونگی مدیریت موفق یک کسب و کار کوچک

پیگیری هزینه ها و درآمد برای پیگیری وضعیت مالی

یکی دیگر از نکات مهم در مدیریت کسب و کارهای کوچک، داشتن پیگیری های مداوم هزینه ها و در آمدها است. با انجام اینکار شما میتوانید به راحتی وضعیت مالی خود را زیر نظر داشته باشید و از این موضوع مطمئن باشید که در بودجه خود همچنان باقی مانده اید.

در اینجا چند نکته در مورد چگونگی پی گیری هزینه ها و درآمدها آورده شده است:

1. یک صفحه گسترده ایجاد کنید یا از نرم افزار مالی برای پیگیری هزینه ها و درآمد خود استفاده کنید. این کار باعث می شود که ببینید پول شما به کجا می رود و چقدر سود می کنید.

2. هزینه های واقعی خود را با هزینه های بودجه بندی شده خود مقایسه کنید. اگر در بخش‌های خاصی از بودجه خود فراتر رفته‌اید، ممکن است لازم باشد راه‌هایی برای کاهش بودجه بیابید.

3. به دنبال راه هایی برای افزایش درآمد خود باشید. این می تواند شامل افزایش قیمت ها، ارائه محصولات یا خدمات جدید، یا گسترش کسب و کار شما در بازارهای جدید باشد.

4. مطمئن شوید که به وضعیت مالی خود توجه کرده و در صورت نیاز اقدامات اصلاحی انجام دهید. با نظارت دقیق بر امور مالی خود، می توانید از بدهی یا تجربه سایر مشکلات مالی جلوگیری کنید.

5. زمانی که به نقاط عطف رسیدید، جشن بگیرید، مانند رسیدن به مقدار مشخصی از سود یا بدون بدهی. این به شما کمک می کند تا انگیزه داشته باشید و روی اهداف خود متمرکز شوید.

منبع

با رعایت این نکات می توانید امور مالی کسب وکار خود را با موفقیت مدیریت کنید.

من این فرصت را داشته ام که این استراتژی ها را ابتدا در دوران رکود و پس از آن تدوین و اجرا کنم و خودم آن ها را به کار بگیرم. نه تنها در طول این سال ها با بسیاری از کسب و کارها مشورت کرده ام، بلکه در اداره بیش از ۵۷ کسب وکار از خودم دستی داشته ام.

اولویت هایی را برای کسب و کار خود و خودتان تعیین کنید

برای مدیریت موفقیت آمیز کسب و کار کوچک خود، باید اولویت ها را تعیین کنید. این به این معنی است که تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما و کسب و کارتان مهم است و روی آن چیزها تمرکز کنید. در اینجا چند نکته در مورد نحوه تعیین اولویت ها وجود دارد:

به اهداف بلند مدت خود برای کسب و کار خود فکر کنید. شما می خواهید به چه جیزی برسید؟

فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید تا به اهدافتان برسید تهیه کنید.

موارد موجود در لیست خود را بر اساس اهمیت اولویت بندی کنید. از مهمترین کارها شروع کنید و به سمت پایین بروید.

هر بار روی یک کار تمرکز کنید و سعی نکنید چند کار را انجام دهید. این به شما کمک می کند تا از غرق شدن خود جلوگیری کنید و تضمین می کند که هر کار مورد توجهی قرار می گیرد که شایسته آن است.

زمانی که نیاز دارید استراحت کنید و سعی نکنید همه کارها را یکجا انجام دهید. این به شما کمک می کند تمرکز خود را حفظ کرده و از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید.

از درخواست کمک نترسید

اداره یک کسب وکار کوچک می تواند طاقت فرسا باشد، اما لازم نیست آن را به تنهایی انجام دهید. منابع زیادی برای کمک به موفقیت شما وجود دارد. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی کمک گرفتن از شما آورده شده است:

به یک گروه شبکه یا جامعه آنلاین برای صاحبان مشاغل کوچک بپیوندید. این یک راه عالی برای دریافت مشاوره و حمایت از سایر کارآفرینان است.

در کارگاه ها یا سمینارهای مدیریت کسب و کارهای کوچک شرکت کنید. اینها می توانند راهی عالی برای یادگیری مهارت های جدید و دریافت مشاوره از متخصصان باشند.

کتاب ها یا مقالاتی در زمینه مدیریت کسب و کارهای کوچک بخوانید. اگر در راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید، این یک راه عالی برای شروع است.

یک مشاور یا مربی استخدام کنید تا در زمینه های خاصی از کسب و کارتان به شما کمک کند. این می تواند یک راه عالی برای دریافت مشاوره و پشتیبانی متخصص باشد.

با درخواست کمک، می توانید اطمینان حاصل کنید که از حمایت لازم برای موفقیت برخوردار هستید. برای مثال وقتی برای آموزش کتیا نیاز به درخواست کمک داریداز دیگران کمک بگیرید تا بتوانید کارهای خود را به نحوه احسنت انجام دهید.

https://sariasan.com/catia/catia-full-free-lessons/

از اشتباهات خود درس بگیرید

یکی از مهم ترین چیزهایی که باید هنگام راه اندازی یک کسب و کار کوچک به خاطر بسپارید این است که اشتباه خواهید کرد. این کاملا طبیعی است و در واقع بخشی از فرآیند یادگیری است. وقتی اشتباهی مرتکب می‌شوید، خودتان را مورد ضرب و شتم قرار ندهید – در عوض از آن درس بگیرید. در اینجا چند نکته وجود دارد که چگونه از اشتباهات خود درس بگیرید:

1. تصدیق کنید که اشتباه کرده اید و تشخیص دهید که چه چیزی اشتباه بوده است.

2. تجزیه و تحلیل کنید که چه چیزی باعث این اشتباه شده و دریابید که برای جلوگیری از آن در آینده چه کاری می توانید انجام دهید.

3. اقدامات اصلاحی انجام دهید تا بتوانید آسیب های ناشی از اشتباه را به حداقل برسانید.

4. با خواندن مقالات یا کتاب هایی در مورد اشتباهات تجاری از اشتباهات دیگران درس بگیرید.

5. از دیگرانی که در اجتناب یا رفع اشتباهات تجاری تجربه دارند کمک بخواهید.

6. در مورد اشتباه فکر کنید و به این فکر کنید که چگونه می توانستید از آن جلوگیری کنید.

7. از اشتباهات خود به عنوان یک تجربه یادگیری استفاده کنید و از آنها رشد کنید.

مربی کسب وکار پیدا کنید

یکی از بهترین راه ها برای یادگیری نحوه مدیریت موفق یک کسب وکار کوچک، پیدا کردن یک مربی است. یک مربی کسی است که تجربه اداره یک کسب وکار را داشته باشد و بتواند مشاوره و پشتیبانی ارائه دهد. در اینجا چند نکته درباره چگونگی پیدا کردن یک مربی آورده شده است:

به شبکه ارتباطات خود مراجعه کنید و ببینید آیا کسی مربی خوبی برای شما می شناسد یا خیر.

در اینترنت به دنبال مربیان حوزه یا صنعت خود بگردید.

در کارگاه ها یا رویدادهایی شرکت کنید که در آن ها می توانید با مربیان بالقوه ملاقات کنید.

از خانواده یا دوستان خود بپرسید آیا کسی را می شناسید که بتواند مربی خوبی برای شما باشد.

با پیدا کردن یک منتور می توانید راهنمایی ها و حمایت های لازم برای موفقیت در اداره کسب وکار کوچک خود را به دست آورید.

از تکنولوژی روز بهره ببرید

استفاده از برنامه‌های کاربردی مدیریت کسب‌وکار برای کسب‌وکارها مهم است، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد تا وضعیت مالی خود را پیگیری کنند، کارکنان خود را مدیریت کنند و موجودی خود را پیگیری کنند. این برنامه ها همچنین می توانند به کسب و کارها کمک کنند تا سازماندهی شده و سازنده بمانند.

برنامه های آنلاین اتوماسیون

Zapier ابزاری است که به صاحبان کسب و کاره ای کوچک کمک می کند تا کاره ای خود را به صورت خودکار انجام دهند و به شما این امکان را می دهد تا اپلیکیشن های مختلف را به یکدیگر متصل کنید، به طوری که وقتی در یک اپلیکیشن اتفاقی می افتد، به صورت خودکار یک عمل را در اپلیکیشن دیگر انجام می دهد که این کار می تواند در وقت و انرژی شما صرفه جویی زیادی کند، چرا که می توانید کارهایی که در غیر این صورت باید به صورت دستی انجام شوند را خودکار انجام دهید.

Zapier برای مدیران و صاحبان کسب و کارهای کوچک بسیار مهم است زیرا به این افراد کمک میکند تا بتوانند کارآمدی و بهره وری بیشتری داشته باشند. حتی به آنها این امکان را می دهد تا کارهایی که به صورت دستی انجام میشوند، خودکار کنند، که این کار باعث صرفه جویی در وقت و انرژی فرد میشود. علاوه بر همه اینها، Zapier تمامی گزینه های مربوط به انعطاف پذیری و سفارشی سازی را به وجود می آورد ، پس شما میتوانید به آسانی جریان های کاری متناسب با نیاز های خود را به وجود آورید.

نکات کلیدی مدیریت کسب و کارهای کوچک

دوستان خود را استخدام نکنید، تصمیم های ناگهانی و هیجانی نگیرید، ارتقا و جذب نیرو در درون سازمان مناسب نخواهد بود، در کسب و کارتان هماهنگی و ثبات داشته باشید، داشتن دانش به تنهایی کافی نیست و مهارت نیز لازم است.

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا