متفرقه

چالش “من جدید”: چگونه شخصیت خود را از صفر بسازید

شما همیشه دیگران را تحسین می کنید اما هرگز خودتان را تحسین نمی کنید. به نظر می رسد رسیدن به همه چیزهای جالبی که دیگران به آن می پردازند بسیار سخت است.

سپس می توانم با خیال راحت فرض کنم که به احتمال زیاد، تصوری که در ذهن شما از فردی که دوست دارید باشید با آنچه که هستید متفاوت است و این منبع اصلی ناراحتی و ناامنی در زندگی بسیاری از مردم است.

هدف «من جدید» چیست: چگونه چالش شخصیتی خود را بسازیم؟

منظور من این است که من و تو، جادوگر نیستیم و این مسئله به خوبی واضح است. من نمیخواهم که یک طلسم پنهان باستانی را در اختیار شما قرار دهم تا به صورت جادویی و با استفاده از آن به شخص دیگری تبدیل شوید، دقیقا مثل کارتون های که در دوران کودکی خود تماشا میکردید. ولی با استفاده از این چالش میتوانید شخصیت خود را به روی آنچه که دارید بسازید. به این معنا که تمام ویژگی های خوب و همچنین ارزش های اصلی شما دقیقا همانطور که هستند باقی خواهند ماند، ولی با کمی تغییر، بهتر و بیشتر از آن چیزی که می خواهید، خواهید شد.

بهترین چیز؟ من قصد ندارم چیزی را که دوست ندارید به شما فشار دهم. شما بر اساس چیزهایی که دوست دارید در خودتان ببینید، تصمیم می گیرید که چه می خواهید.

از این چالش چه انتظاری می توان داشت؟

پس از انجام این چالش، ممکن است یک یا چند مورد از این موارد را تجربه کنید:

شما شخصیت خود را تا جایی خواهید ساخت که از “خود جدید” کاملاً راضی باشید.

شما یک راه جدید و جالب برای توسعه ایده های جدید خودسازی کشف خواهید کرد.

شما یاد خواهید گرفت که چگونه چیز خوبی را در دیگران پیدا کنید و آن را در زندگی خود تطبیق دهید.

… یا، ممکن است متوجه شوید که واقعاً نمی خواهید خودتان را تغییر دهید – که اگر چشمانتان را باز کنید تا ببینید که به اندازه کافی هستید، چیز خوبی است.

هدف اصلی چالش “New Me” این است که به شما کمک کند شخصیت خود را بسازید تا در زندگی خود پیشرفت کنید و ارتباط خود را با خودتان ایجاد کنید.

اما هی، من می دانم که همه اینها “عصر جدید” به نظر می رسد. بنابراین بیایید فقط به راه های عملی برای انجام آن نگاه کنیم و از همه سخنان خود بگذریم!

برنامه ریزی کنید

اکنون که لیست هایی از موارد زیر را دارید:

ویژگی های شخصیتی شما که دوست دارید؛

ویژگی های شخصیتی شما که دوست ندارید؛

ویژگی های شخصیتی یک فرد که به شما الهام می بخشد.

آخرین کاری که باید انجام دهید این است که برای ساختن شخصیت خود برنامه ریزی کنید! در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

1) اولین لیست از ویژگی های شخصیتی که دوست دارید را در خود داشته باشید. یک بار دیگر آن را مرور کنید و به راه هایی فکر کنید که می توانید این موارد را حتی بیشتر پرورش دهید. برای مثال، اگر دوست دارید که فردی مرتب هستید، به راه‌هایی فکر کنید که بتوانید این خوبی را به زندگی خود اضافه کنید. شاید بتوانید مرتب تر و منظم تر شوید؟ آیا می توانید حتی با ارائه مشاوره سازمانی درآمد کسب کنید؟ امتحان کردن گزینه های مختلف با کاری که به خوبی انجام می دهید، هرگز ضرری ندارد. ایده های خود را بنویسید

2) در مرحله بعد، به چیزهایی که در مورد خود دوست ندارید نگاهی بیندازید. ممکن است چند یا حتی چیزهای زیادی وجود داشته باشد که شما دوست ندارید. به عنوان مثال، ممکن است از اینکه همیشه عادت‌های غذایی ناسالم را تسلیم می‌کنید متنفر باشید. یا در گفتگوهای گروهی ساکت بمانید. مشکلی نیست! همه ما کارهایی داریم که انجام آنها برایمان سخت تر است.

برای خلاص شدن از شر این موارد، 1-3 کاری را بنویسید که می توانید برای مقابله با هر چیزی که دوست ندارید انجام دهید. به عنوان مثال، برای متوقف کردن غذای ناسالم می توانید:

1. دستور العمل های سالم تر را تحقیق کنید.

2. جایگزین های سالم تری برای وعده های غذایی مورد علاقه خود پیدا کنید.

3. سعی کنید دلیلی برای پرخوری پیدا کنید و از شر آن خلاص شوید.

یا اگر در مکالمات گروهی خیلی ساکت بمانید، می توانید:

1. با گفتن بیشتر کلمات توافقی مانند «کاملاً»، «این خیلی درست است» یا «من هرگز به این موضوع فکر نکرده‌ام، اما خیلی واضح است» شروع کنید.

2. سعی کنید سوالات مرتبط بپرسید، مانند “واقعا؟ اما بعد چه اتفاقی افتاد؟» یا “به نظر شما ممکن است دوباره این اتفاق بیفتد؟”

مرور این فهرست و جمع‌آوری ایده‌ها (یا گوگل‌شدن) به شما گام‌های عملی می‌دهد که می‌توانید برای از بین بردن ویژگی‌ها و عادات شخصیتی غیرمفید در زندگی خود بردارید.

3) در نهایت، فهرستی از الهامات خود را تهیه کنید و تصمیم بگیرید که کدام صفات یا عادات را می خواهید در زندگی خود پیاده کنید. این قسمتی است که شما و زندگیتان با چیزهای جدید گسترش می‌یابد و جالب‌تر می‌شوید. افزودن تدریجی ویژگی های شخصیتی جدید، ایجاد عادات جدید باعث می شود شخصیت شما رشد کند و شخصیت شما را به روش های زیبا شکل دهد!

البته باید گفت که موارد زیادی وجود دارند که شما نمی دانید باید آنها را چگونه انجام دهید. برای مثال : شخصی که از آن الهام میگیرید صبح ها خیلی زود از خواب بیدار میشود ولی شما نمی دانید باید این کار را چگونه انجام دهید. این خوب است. فقط لازم است که شما مدتی را به تحقیق کردن اختصاص دهید تا بفهمید که چگونه زود از خواب بیدار شوید و سعی کنید این کار را در زندگی خود به یک عادت تبدیل کنید.(P. S. در اینجا توصیه من در مورد چگونگی زود بیدار شدن در صورت نیاز است).

مرحله 4: آن را به واقعیت تبدیل کنید

در این زمان، شما باید دید واضحی از موارد زیر داشته باشید:

1) چیزهایی که دوست دارید و چگونه با بهبود یا اضافه کردن آنها شخصیت خود را بسازید.

2) چیزهایی که دوست ندارید و چگونه با حذف آنها شخصیت خود را بسازید.

با چند تغییر شروع کنید، یا با یک تغییر زندگی کامل پیش بروید  این کاملا به شما بستگی دارد! فقط همه اینها را پشت سر نگذارید زیرا هر تغییر مثبتی باید با یک عمل اتفاق بیفتد و شما تنها کسی هستید که می توانید آن را انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا