متفرقه

نکته های مهم برای یادگیری

مدیریت زمان

یکی از بزرگترین مزایای یادگیری آنلاین انعطاف پذیری است، اما آزادی بیش از حد می تواند چالش های جدیدی ایجاد کند. راه هایی برای ساختار و بهینه سازی زمان خود برای زمان و مکان هایی که به بهترین شکل یاد می گیرید بیابید و یادگیری خود را در مسیر درست نگه دارید.

  • مهلت پیگیری:سررسیدهای مهم را به تقویم اضافه کنید تا ضرب الاجل های مهم را از دست ندهید.
  • حواس پرتی را به حداقل برسانید: تا جایی که می توانید، حواس پرتی را هم در محیط فیزیکی و هم در محیط دیجیتال به حداقل برسانید. پنجره های مرورگر وب را که به یادگیری شما مرتبط نیستند ببندید، تلویزیون را خاموش نگه دارید و غیره.
  • زمانی را برای یادگیری در نظر بگیرید: این بدان معنا نیست که سه روز در هفته باید بلوک های چهار ساعته را پیدا کنید. آموزش آنلاین به صورت ماژولار و انعطاف پذیر طراحی شده است. ممکن است 15 دقیقه برای تماشای یک سخنرانی ویدیویی کوتاه و نوشتن یک پست بازتابی سه جمله ای در نظر بگیرید. اما مسلماً سایر فعالیت های آموزشی به زمان بیشتری نیاز دارند. برنامه ریزی کنید و زمانی را به یادگیری اختصاص دهید، همانطور که برای ورزش کردن یا وقت گذراندن با دوستان خود انجام می دهید.

«دوره‌ها طوری تنظیم شده‌اند که بتوانید ویدیوها را تماشا کنید و سپس برای انجام فعالیت‌های عملی برگردید. من کارم را شب‌ها و آخر هفته‌ها انجام می‌دادم و خیلی خوب بود که مجبور نبودم برای مدت طولانی بنشینم و تمرکز کنم.

جامعه و یادگیری اجتماعی

یادگیری آنلاین با ارتباط با اساتید در سطح جهانی و جامعه جهانی از همکلاسی های پرشور همراه است. راه‌هایی برای ارتباط با این جوامع یادگیری غنی، از شرکت در انجمن‌ها گرفته تا شبکه‌سازی با همتایان بیابید.

  • مربی خود را در جریان بگذارید: در صورت نیاز از مربی خود کمک بخواهید – اگر بیمار هستید، قادر به ورود به سیستم نیستید و غیره به آنها اطلاع دهید.
  • به صورت مجازی با همسالان خود در حال یادگیری ملاقات و تعامل داشته باشید: شما تنها نیستید! خودتان را معرفی کنید، به سوالات ارسال شده توسط مربی در انجمن های گفتگو پاسخ دهید و به پست های همسالان خود پاسخ دهید.
  • ایجاد یک گروه شبکه اجتماعی: علاوه بر تالارهای گفتمان، یک فضای متمایز مانند یک گروه فیس بوک یا یک چت واتساپ ایجاد کنید تا شما و دانش آموزانتان با هم ارتباط برقرار کنید، علایق خود را به اشتراک بگذارید و از یکدیگر حمایت کنید.
  • گروه‌های مطالعه مجازی ایجاد کنید: خط را باز نگه دارید و راه‌هایی برای ارتباط با همسالان خود در گروه‌های مطالعه کوچک بیابید. برنامه های چت تصویری یک راه عالی برای انجام این کار هستند.
  • احترام بگذارید و انتظار احترام داشته باشید: به خصوص در طول ارتباطات ناهمزمان مانند تابلوهای گفتگو و ایمیل، می توان به راحتی معنای یک نفر را اشتباه فهمید. مانند شما، همسالان شما افراد واقعی هستند. سهم خود را برای ایجاد یک جامعه محترمانه و حمایتگر انجام دهید.

لجستیک

آخرین اما نه کم اهمیت: تدارکات. میخکوب کردن جزئیات تجربه یادگیری شما می تواند سودهای زیادی را جبران کند.

  • اطلاعات مرتبط را به راحتی در دسترس قرار دهید: شماره تلفن، آدرس ایمیل و پیوندهای پشتیبانی موسسه خود را در یک مکان جمع آوری کنید تا در صورت نیاز و زمانی که به آن نیاز دارید، مجبور نباشید به شکار بروید. به عنوان مثال، TA برای دوره چه کسانی هستند و چگونه با آنها تماس می گیرید؟ اگر مشکل فنی دارید با کدام بخش تماس می گیرید؟
  • فناوری خود را جمع آوری کنید: اگر دوره به نرم افزار کنفرانس ویدیویی نیاز دارد، برنامه را دانلود کنید و قبل از شروع یک سخنرانی زنده آن را به خوبی تست کنید. اگر تکالیف در یک سرویس ابری (مانند Google Drive، Dropbox) آپلود می‌شوند، مطمئن شوید که جزئیات حساب مورد نیاز را دارید یا قبل از یک مهلت به اطلاعات دسترسی دارید.
  • اتکا به وای فای را به حداقل برسانید: در صورت امکان، از کابل اترنت استفاده کنید و مطالب دوره را برای کار آفلاین دانلود کنید. بسیاری از دوره های آنلاین در موبایل نیز کار می کنند، اما برخی دیگر این کار را نمی کنند. برای دسترسی به اینترنت برنامه داشته باشید.
  • همیشه کار خود را ذخیره کنید: کار خود را به صورت محلی در رایانه و/یا در فضای ابری ذخیره کنید، جایی که می توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال، پیش نویس مقالات را در یک برنامه پردازش کلمه یا در یک ایمیل برای خودتان، برش دهید و کار خود را در دوره LMS (سیستم مدیریت یادگیری) بچسبانید تا تکلیف خود را انجام دهید.

شروع به یادگیری

به دنبال استراتژی های بیشتری برای موفقیت در یادگیری آنلاین هستید؟ درباره یادگیری آنلاین در حین تجربه آن بیاموزید: دوره آموزشی «چگونه آنلاین یاد بگیریم» را در نظر بگیرید، جایی که با برخی از قدرتمندترین تکنیک‌های علمی که می‌توانید استفاده از آن‌ها را بلافاصله و در هر پلتفرم آموزشی شروع کنید، آشنا شوید.

دوره‌ها و برنامه‌های آنلاین edX را در طیف گسترده‌ای از موضوعات کاوش کنید، نکات و الهام‌بخش‌های بیشتری را در مجموعه مشاوره‌های ما از زبان‌آموزان آنلاین edX بیابید، و نکات خود را در استوری‌های اینستاگرام و گروه فیس‌بوک ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا