روانشناسی

5راه برای تقویت ازدواج و جلوگیری از طلاق

محافظت، پرورش و رشد یک ازدواج نیازمند تلاش است. بین برنامه های کاری، فرزندان و سایر تعهدات، گاهی اوقات حفظ آن شراکت غیرممکن به نظر می رسد. وقتی مشکلاتی پیش می‌آیند، برخی از زوج‌ها متوجه می‌شوند که طلاق سالم‌تر است و راه‌های جداگانه‌ای را در پیش می‌گیرند

برای دیگران، انتخاب بهتری است که روی رابطه کار کنند. اگر می خواهید با شریک زندگی خود بمانید و از طلاق اجتناب کنید، اقدامات پیشگیرانه ای وجود دارد که می توانید انجام دهید. از بهبود ارتباطات گرفته تا ایجاد روابط عاشقانه بیشتر در زندگی روزمره، در اینجا 10 راه برای بهبود شراکت شما آورده شده است.

به رابطه خود متعهد شوید

بازی با این ایده که ممکن است خارج از ازدواجتان وضعیت بهتری داشته باشید، می تواند فشار زیادی بر رابطه شما وارد کند حتی اگر هرگز آن افکار را بیان نکنید. در واقع، این فکر به تنهایی ممکن است باعث شکست بزرگی در انگیزه شما برای تلاش برای بهبود ازدواجتان شود

برای مبارزه با خطری که برای رابطه خود ایجاد می کند، از قبل تصمیم بگیرید که طلاق یک گزینه نیست. تعهد دادن به شما کمک می کند تا به جای اینکه به زندگی خارج از ازدواجتان فکر کنید، روی تقویت شراکت خود تمرکز کنید.

به شریک زندگی خود احترام بگذارید

افراد ناگزیر در طول زمان تغییر می کنند. درک، قدردانی و سازگاری با این تغییرات برای هر رابطه ای حیاتی است. با تهیه لیستی از بهترین ویژگی های شریک زندگی خود شروع کنید تا به خود شخص فوق العاده ای را که با آن ازدواج کرده اید یادآوری کنید. این تمرین به شما کمک می کند تا به خاطر بیاورید که چرا از ابتدا عاشق آنها شده اید.

همچنین به شما کمک می‌کند تا میزان قدردانی از ویژگی‌های عجیب و غریب شریک زندگی خود را بیان کنید

این عبارات کوچک مانند سپرده در بانک است. شما نمی خواهید از ازدواج خود بدون واریز وجه برداشت کنید. بنابراین، مطمئن شوید که کارهایی را انجام می دهید که شریک زندگی خود را به همان شکلی که هست، مورد احترام قرار می دهد.

به طور منظم ارتباط برقرار کنید

در عصر گوشی‌های هوشمند، نتفلیکس و شیوه‌های زندگی کار از خانه، به راحتی می‌توان حواس خود را پرت کرد. ممکن است متوجه شوید که اغلب روزهایی را بدون گفتگوی واقعی با همسرتان می گذرانید.

برقراری ارتباط آشکار در مورد زندگی، علایق، رویاها، ناامیدی ها و احساسات خود راه مهمی برای تقویت صمیمیت در یک رابطه است.

همچنین بسیار مهم است که به شریک زندگی خود نیز گوش دهید که افکار خود را بیان می کند. این می تواند مفید باشد که هر روز 30 دقیقه بدون مزاحمت یا حواس پرتی برای صحبت کردن اختصاص دهید.

انتظارات مالی را به اشتراک بگذارید

بسیاری از ازدواج ها مملو از اختلاف نظر بر سر مسائل مالی است. دیدن وضعیت مالی از دیدگاه طرف مقابل برای هر یک از طرفین دشوار است.

رسیدن به توافق در مورد نحوه مدیریت پول شما یکی از اجزای حیاتی یک ازدواج موفق است. در مورد بودجه، رویکردی به بدهی ها به توافق برسید و برنامه ای برای زندگی در محدوده خود تنظیم کنید.

همچنین مهم است که بین نیازها و خواسته ها تفاوت قائل شوید. در حالی که هر دو مشروع هستند، زوج ها اگر سعی کنند تمام خواسته های خود را بدون در نظر گرفتن بودجه خود برآورده کنند، ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند.

به یکدیگر فضا بدهید

یکی از سخت ترین چیزهایی که در یک ازدواج متعادل می شود، زمان مناسب برای گذراندن با هم است. بیش از حد می تواند شبیه خفه شدن باشد در حالی که مقدار کم می تواند به عنوان بی توجهی تفسیر شود.

وقتی شریک زندگی شما به فضا یا یک شب بیرون رفتن با دوستان نیاز دارد، به آنها پیشنهاد دهید که بچه ها را تماشا کنید یا کارهایتان را انجام دهید تا مطمئن شوید که می تواند آن زمان را به دست آورد. از طرف دیگر، شما همچنین می خواهید زمانی را برای گذراندن با شریک زندگی خود اختصاص دهید. اگر مسائل مربوط به نگهداری از کودک یا محدودیت های مالی این کار را دشوار می کند، یک شب قرار ملاقات سرگرم کننده و مقرون به صرفه را در خانه برنامه ریزی کنید.

نکته کلیدی این است که هر دوی شما برای گذراندن زمان با کیفیت با هم تلاش کنید و در عین حال به یکدیگر اجازه دهید فضایی برای داشتن یک جامعه بیرونی داشته باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا