موفقیت

موفقیت شغلی: 10 نکته در مورد چگونگی موفقیت در کار

آیا این نکات را برای موفقیت در کار در ذهن دارید؟

هنگامی که از کالج فارغ التحصیل شدید و شغلی پیدا کردید، نگرانی فوری بعدی شما این است که چگونه در حرفه خود موفق شوید. از آنجایی که دنیا بسیار رقابتی شده است، انجام کار خوب و پیشروی در حرفه خود اکنون مهمتر از همیشه است. پیشرفت و شناخت شغلی در لیست اهداف هر حرفه ای قرار دارد. اما چه چیزی متخصصان استثنایی را متمایز می کند؟ پاسخ صرفاً تمایل و تمایل شدید برای عملکرد خوب است. هنگامی که تمایل و طرز فکر صحیح را داشتید، می توانید شروع به بالا رفتن از نردبان کنید.

در اینجا 10 راز برتر موفقیت شغلی در مورد چگونگی برتری در کار آورده شده است.

  • ابتکار عمل داشته باشید
  • ارزیاب خود باشید
  • برای یادگیری آماده باشید
  • نیازها را پیش بینی کنید
  • خوب ارتباط برقرار کن
  • اهدافی را برای دستیابی تعیین کنید
  • نشان بده، نگو
  • اعتماد به دست آورید
  • راه حل ایجاد کنید
  • مهربان باش

ابتکار عمل داشته باشید

الزامات شغلی امروزی بسیار توسعه یافته است و بسیار بیشتر از کسی است که ریسک نمی کند. در چشم انداز شغلی رقابتی امروزی، کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که بتوانند ایده های تازه را به روی میز بیاورند و ابتکار عمل کنند، پروژه های جدید را شروع کنند، راه حل های جدیدی ارائه دهند و فرصت های جدیدی برای کسب و کار ایجاد کنند.

ارزیاب خود باشید

یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به موفقیت شغلی، ارزیابی عملکرد خود است. منتظر ارزیابی سالانه خود نباشید – خودتان این کار را انجام دهید. یک راه ایده آل برای انجام این کار، شناسایی اهداف قابل سنجش و تعیین جدول زمانی برای دستیابی به آنها خواهد بود. زمانی که تازه وارد کار شده اید، با تعیین اهداف کوتاه مدت شروع کنید. برای دستیابی به این اهداف برنامه ریزی دقیقی ایجاد کنید. وظایف را به کارهای هفتگی یا حتی روزانه تقسیم کنید و یک فرم کوچک را در پایان هفته پر کنید تا ارزیابی کنید که به کجا می روید و آیا نیاز به تغییر استراتژی دارید یا خیر. حتی می توانید گزارش عملکرد خود را در مقطعی به مدیران خود نشان دهید تا نشان دهید که چگونه پیشرفت کرده اید. این نشان می دهد که اهمیت ارزیابی و بهبود مداوم خود را درک می کنید.

برای یادگیری آماده باشید

برای برتری در حرفه خود، باید مایل باشید که یاد بگیرید رهبر شوید و بازخورد سازنده را بپذیرید. مهم نیست از چه دانشگاهی فارغ التحصیل شده اید یا چه نمرات داشته اید، زندگی حرفه ای با دانشگاه بسیار متفاوت خواهد بود. آماده باشید که هر روز یک میلیون سوال در مورد کاری که انجام می دهید مطرح شود. ممکن است چند روز طول بکشد تا وظایف خود را در شغل جدید خود انجام دهید، بنابراین به مدیریت نشان دهید که مربیگری، توجه و همیشه مایل به یادگیری چیزهای جدید هستید.

نیازها را پیش بینی کنید

برای موفقیت در شغل جدید و رسیدن به موفقیت شغلی، باید به خوبی از نیازهای مدیر و تیم خود آگاه باشید. یک قدم جلوتر از رئیس خود بمانید و از خود بپرسید: «اگر من جای رئیسم بودم، می‌خواستم چه کاری انجام دهم؟» با اطمینان از اینکه کارها را به موقع انجام می دهید و ابتکار عمل برای انجام آنها را خودتان به عهده می گیرید، نگرش مثبت و پیشرو به مدیریت بالاتر نشان خواهید داد.

خوب ارتباط برقرار کن

ارتباطات کلید موفقیت یک کارمند و یک سازمان است. اگر مدیرتان باید از شما گزارش وضعیت بخواهد، شما هر کاری را که می توانید انجام دهید انجام نمی دهید. ایده این است که فعالانه ارتباط برقرار کنید و زمانی که یک کار انجام شد به آنها اطلاع دهید و به آنچه که باید در آینده انجام شود بروید.

اهدافی را برای دستیابی تعیین کنید

به یاد داشته باشید که برای «سخت کار کردن» یا «مشغول ماندن» پولی دریافت نمی کنید. در پایان، آنچه برای کارفرمای شما مهم است این است که چگونه در تحقق اهداف و ماموریت شرکت، چه کوتاه مدت و چه بلند مدت، مشارکت می کنید. بنابراین، به خاطر داشته باشید که برای رسیدن به اهداف شغلی کاملاً تعریف شده ای که به طور قابل توجهی بر عملکرد شرکت و مأموریت و چشم انداز کلی شرکت تأثیر می گذارد، دستمزد دریافت می کنید. این طرز فکر هدف گرا به شما کمک می کند تا به موفقیت شغلی دست یابید، مهم نیست در کجای نردبان شرکت هستید.

نشان بده، نگو

ارزش عمل به مراتب بیشتر از گفتار صرف است. از این به عنوان یک اصل در معاملات خود در دفتر استفاده کنید. به جای اینکه در مورد تمام کارهایی که می توانید انجام دهید لاف بزنید، و سپس هرگز عملاً ارائه نکنید، باید به مدیریت نشان دهید که چه توانایی هایی دارید.

اعتماد به دست آورید

این یکی از مهمترین نکات موفقیت است که برای اطمینان از موفقیت در هنگام شروع یک کار جدید به آن نیاز دارید. به این موضوع فکر کنید: هرچه سریعتر اعتماد رئیس خود را جلب کنید، زودتر نگرانی کمتری در مورد آنها خواهد داشت و در نتیجه زمان آزاد بیشتری برای تمرکز توجه خود بر سایر موارد ضروری خواهد داشت. اگر رئیستان شما را قابل اعتماد بداند، وظایف را به شما محول می کند. مطمئن شوید که ضرب الاجل های خود را رعایت کرده و به وعده های خود عمل می کنید. به خصوص در اوایل رابطه با رئیستان بسیار مهم است که به هر تعهدی که می دهید عمل کنید، مهم نیست که چقدر دشوار به نظر می رسد.

راه حل ایجاد کنید

همه می توانند مشکلات خود را به مشکلات مدیر خود تبدیل کنند. ارائه دهنده راه حل باشید، نه ایجاد کننده مشکل. کارمندان بزرگ مشکلات را حل می کنند. اگر صلاحیت صدور حکم نهایی در مورد یک مشکل مرتبط با کار یا بخش خود را ندارید، مطمئن شوید که راه حل هایی را به رئیس خود ارائه می دهید و سعی کنید تا جایی که می توانید از صمیم قلب کمک کنید.

مهربان باش

کارمند خوب بودن مستلزم شفقت و درک این موضوع است که مدیر شما و همکاران شما بهترین کار را انجام می دهند. ایجاد عصبانیت برای هیچ کس فایده ای ندارد، همچنین شکایت دائمی از میزان کاری که انجام می دهید نیز نخواهد بود. در پایان روز، هر کس سهم خود را از کاری که برای آن پول می گیرد انجام می دهد.

بسیاری از این ویژگی ها و رفتارهایی که می تواند به شما در پیشرفت شغلی کمک کند، در رهبران بزرگ نیز یافت می شود. با در نظر گرفتن این 10 راز موفقیت شغلی، می توانید خود را در مسیر عظمت واقعی قرار دهید و به اهداف شغلی نهایی خود برسید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا