ذهن و هوش

چگونه به طور موثر مطالعه کنیم؟

روش‌های یادگیری مبتنی بر شواهد، تکنیک‌های پژوهشی پشتیبانی شده

معمولا از دانشجویان این انتظار می رود که بتوانند خارج از سخنرانی، به تنهایی بر روی محتوای درسی مسلط باشند. تحقیقات نشان داده است که اکثر دانشجویان اغلب از تکنیک های یادگیری موثر آگاهی کامل را ندارند و به ندرت از آنها بهره مند میشوند.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D9%88%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%87

در بخش بعدی این مقاله بایدها و نبایدهای مهم یادگیری موفق را مورد بحث قرار می دهیم، به علاوه چندین مورد از امیدوارکننده ترین و مؤثرترین روش های یادگیری مبتنی بر شواهد را معرفی می کنیم. اینها توسط بدنه رو به رشدی از تحقیقات علم یادگیری پشتیبانی می شوند بخش قابل توجهی از آن در اینجا در UCSD و در همین بخش انجام شده است. با بهره گیری از این روش ها، دانش آموزان می توانند فعالیت های یادگیری خود را به کارآمدتر (استفاده بهتر از زمان) و موثرتر (در نتیجه یادگیری جامع تر و طولانی تر تبدیل کنند).

آنچه دانشجویان برای موفقیت باید انجام دهند

دوره های روانشناسی، و همچنین دوره های بسیاری از دپارتمان های دیگر و در دانشگاه های دیگر، حول آزمون های بالا (برای مثال، میان ترم، امتحانات نهایی)می چرخند.

در واقع به طور متوسط ۸۰ درصد نمره دوره در کلاس های PSYC در UCSD توسط عملکرد امتحان تعیین می شود.به منظور عملکرد خوب در چنین امتحاناتی، تسلط بر طیف گسترده ای از محتوای درسی برای دانش آموزان بسیار مهم است.

چگونه می توان آن هدف را محقق کرد؟ از طریق استفاده از روش های یادگیری مبتنی بر شواهد. توجه داشته باشید که اینها به عنوان “روش های مطالعه” توصیف نمی شوند. اگرچه معمولاً آماده شدن برای امتحان را “مطالعه” توصیف می کنند، به همین دلیل است که این صفحه به این عنوان عنوان شده است، “مطالعه مجدد” اطلاعات چندین بار (“مطالعه مجدد”، “بازخوانی”، یا “بازبینی”) به خودی خود اغلب انجام می شود. خیلی موثر نیست

در عوض، همان طور که در ادامه توضیح داده می شود، روش های دیگر در بهبود یادگیری محتوای درسی بسیار قدرتمندتر هستند. منبع

موثرترین تکنیک های یادگیری

اگر تنها زمان محدودی برای خواندن این صفحه دارید، حداقل دو نکته زیر را بررسی کنید:

براساس دهه ها تحقیق علمی، دو روش موثر شناخته شده تا به امروز عبارتند از:

تمرین فاصله دار / تمرین توزیع شده – یادگیری که در چندین جلسه در مقاطع زمانی مختلف اتفاق می افتد (به عنوان مثال، بازدید مجدد از یک فصل کتاب درسی هر سه روز یک بار). این تکنیک به زمانی اشاره دارد که شما باید برای امتحانات دوره آماده شوید (یعنی جلسات متعددی که در چند هفته پخش می شوند).

تمرین بازیابی / تست تمرین – به جای مطالعه مجدد اطلاعات، تلاش برای یادآوری آن اطلاعات از حافظه (مانند انجام یک آزمون تمرینی). این تکنیک به کارهایی اشاره دارد که باید برای آماده شدن برای امتحانات دوره انجام دهید (یعنی خود را از طریق تست های تمرینی یا سایر تکنیک های مبتنی بر یادآوری آزمایش کنید).

تمرین فاصله دار شامل زمانی است که باید «مطالعه» کنید و تمرین بازیابی شامل نحوه «مطالعه» است. هنگامی که از هر دو استفاده می کنید (به عنوان مثال، می توانید با استفاده از یک برنامه تمرینی فاصله دار برای امتحانات خود آماده شوید و سپس در طول هر جلسه از تمرین بازیابی استفاده کنید)، آنها ترکیب قدرتمندی را ایجاد می کنند.

اگر شما تمرینات بازیابی را طی چند روز و هر بار به صورت مکرر انجام دهید، به یادآوری اطلاعات تا رسیده به میران دقت 100 درصد ، تمرین کرده اید. مطالعات بیانگر این موضوع است که توانایی شما برای حفظ کردن اطلاعات در دوره های زمانی طولانی مدت به حداکثر می رسد. ودر آخر، علاوه بر تمرینات فاصله گذاری و بازیابی، تکنیک های یادگیری زیادی وجود دارند که شما بخواهید آنها را امتحان کنید.

این موارد شامل تمرین به هم پیوسته، خودآموزی و موارد دیگر می شد.

مهم ترین تکنیک های مطالعه موثر

تکنیک فایمن

سیستم لاینتر

یادداشت های رنگی

نقشه برداری ذهن

انجام ورزش قبل از مطالعه

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا