موفقیت

راز موفقیت در دانشگاه

راز موفقیت در دانشگاه این است که به یاد داشته باشید که ایده موفقیت نسبی است. از آنجایی که همه ما اولویت‌ها، اهداف و ارزش‌های متفاوتی داریم، موفقیت شما می‌تواند کاملاً متفاوت از موفقیت همکلاسی‌تان به نظر برسد، و همچنان هر دوی شما می‌توانید به یک اندازه موفق باشید.

اگر شما یک دانشجوی تمام وقت در دانشگاه هستید، یا دانشجویی غیرسنتی که درس های خود را با کار کردن، خانواده و دیگر تعهدات خود متعادل کرده اید، موفق شدن در کالج به راحتی در دسترس شما قرار دارد. در این مقاله 9 نکته مهم آورده شده است که به شما کمک میکند تا به اهداف خود دست پیدا کنید:

  • ارزش ها و هدف های خود را به خوبی بشناسید.
  • هدف های بلند مدت خود را به برنامه های کوتاه مدت تبدیل کنید.
  • در کلاس های مورد نظر خود شرکت کنید و در ساعت های اداری شرکت کنید.
  • مهارت هایی که با درس های شما ارتباط دارند را یاد بگیرید.
  • سبک های یادگیری خودتان را مورد ارزیابی قرار دهید.
  • چیزهای جدید را امتحان کنید.
  • تعادل اجتماعی را حفظ کنید.
  • زمان خود را با نیت مدیریت کنید.
  • مراقب سلامتی خود باشید.

چگونه در دانشگاه موفق شویم

همانطور که این نکات را می خوانید، به خاطر داشته باشید که می توانید آنچه را که طنین انداز می شود بردارید، آنچه را که طنین انداز نمی کند را رها کنید و به مناطقی که می خواهید مجدداً بازبینی کنید بازگردید. هیچ مسیر “درستی” برای موفقیت وجود ندارد فقط مسیر درست برای شماست، و شما باید تصمیم بگیرید که آن مسیر چگونه به نظر می رسد.

1. اهداف و ارزش های خود را بشناسید.

تصدیق اهداف خود می تواند یکی از راه های تجسم نسخه موفقیت شما باشد. تشخیص اینکه با دنبال کردن تحصیلات در حال تلاش برای رسیدن به آن هستید، می‌تواند به روشن شدن ارزش‌های شما کمک کند، و می‌توانید از این ارزش‌ها برای ایجاد انگیزه در خود استفاده کنید تا در راستای ایده موفقیت خود تلاش کنید.

به عنوان مثال، اگر هدف شما این است که مدرک لیسانس خود را برای به دست آوردن شغل تضمین کنید، ممکن است توجه داشته باشید که برای استقلال و تامین نیاز خود ارزش قائل هستید. در نهایت، نسخه موفقیت شما ممکن است رسیدن به استقلال باشد.

حفظ ارزش‌های خود در حین تفسیر موفقیت به شما کمک می‌کند تا روی نسخه فردی موفقیت خود متمرکز بمانید و از افتادن در تله‌های مقایسه اجتناب کنید.

2. اهداف بلند مدت را به برنامه های کوتاه مدت تبدیل کنید.

اکنون که ایده ای از موفقیت برای شما دارید، می توانید شروع به تبدیل دیدگاه خود به یک برنامه عملیاتی کنید. برنامه های اقدام، اهداف بزرگ را به دستاوردهای کوچکتر و کوچکتر تقسیم می کنند. این به شما کمک می کند تا اهداف بزرگ را قابل دسترس تر کنید و به شما این فرصت را می دهد که در طول مسیر خود را بررسی کنید.

یکی از روش های تقطیر اهداف بلند مدت به برنامه های کوتاه مدت، ایجاد اهداف SMART است. SMART مخفف عبارت زیر است:

  • خاص: وظیفه خود را مشخص کنید.
  • قابل اندازه گیری: تعیین کنید که چگونه هدف خود را اندازه گیری می کنید.
  • دست یافتنی: اهداف واقع بینانه ای ایجاد کنید که تا حدودی بر آنها کنترل دارید.
  • مرتبط: روی اهدافی تمرکز کنید که شما را به سمت ایده موفقیت هدایت می کند.
  • محدود به زمان: برای خود یک ضرب الاجل تعیین کنید تا در انجام کار باقی بمانید.

اهداف SMART می توانند به شما کمک کنند تا بر روی دستیابی به هدف نهایی خود به روشی قابل مدیریت متمرکز بمانید.

بنابراین، اگر هدف بلندمدت شما کسب مدرک دانشگاهی است، الزامات فردی را که برای کسب مدرک خود باید برآورده کنید، در نظر بگیرید. یکی از این الزامات ممکن است شامل حفظ حداقل معدل خاص باشد. اهداف SMART را بر اساس عناصری که می‌توانید کنترل کنید، ایجاد کنید، مانند زمانی که برای مطالعه در یک کلاس صرف می‌کنید، که می‌تواند به این صورت باشد:

“هدف من این است که هر روز هفته را با یک ساعت مطالعه اضافی برای سه هفته اول کلاس شروع کنم.”

این هدف می‌تواند با تمرکز شما بر روی چیزی که می‌توانید کنترل کنید: مدت زمانی که برای مطالعه اختصاص می‌دهید، شما را به سمت معدل هدفتان راهنمایی کند.

3. به کلاس بروید و در ساعات اداری شرکت کنید.

مهم نیست که معیار موفقیت شما باشد، یکی از جنبه های کلیدی دستیابی به آن، ظاهر شدن است. از نظر موفقیت تحصیلی، حضور در کلاس و در ساعات اداری می تواند موفقیت کلی شما را از طرق مختلفی تحت تاثیر قرار دهد.

اولاً، کلاس اغلب مکان اصلی یادگیری است. اگر استادی بخواهد موضوع جدیدی را معرفی کند، اغلب آن موضوع را در کلاس به تفصیل بیان می کند و ممکن است شامل اطلاعاتی باشد که در کتاب درسی پوشش داده نشده است. حضور بهترین فرصت شما برای دریافت تمام اطلاعات ارائه شده است. حداقل، تثبیت خود به عنوان یک حضور دائمی در کلاس می تواند به استاد نشان دهد که به عملکرد خوب اهمیت می دهید.

شما میتوانید به راحتی در ساعت های اداری روابط خود را با اساتید و مشاورین یک قدم به جلو ببرید، اکثر دانش آموزان از این ساعت ها برای مشخص کردن مفاهیم گیج کننده دروس، مطلع شدن از نمره های خود و همچنین دریافت مشاوره در خصوص هدف های شغلی خود در آینده یا برای اجتماعی شدن بیشتر، استفاده میکنند.

اساتید و مشاوران دانش زیادی دارند  از این دانش برای نزدیک شدن به اهداف خود استفاده کنید. و بعداً، همانطور که برای زندگی پس از کالج آماده می شوید، خواه شامل تحصیلات تکمیلی باشد یا درخواست شغل، اینها افرادی هستند که ممکن است روزی از آنها توصیه نامه بخواهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا