روانشناسی

چند راه برای تقویت ازدواج

روی سلامتی کار کنید

به راحتی وارد یک روال معمولی بودن بیش از حد معمولی می شوید، به خصوص اگر سال ها با همسرتان بوده اید. یک راه آسان برای احیای دوباره عاشقانه این است که به روزهای اولیه آشنایی فکر کنید آماده شدن برای شب قرار ملاقات با مانیکور در خانه، اصلاح و کوتاه کردن موی تازه یا انتخاب یک لباس زیبا.

راه های زیادی برای احساس جذابیت و انرژی وجود دارد. همگام بودن با آمادگی جسمانی اعتماد به نفس و حس خوب بودن شما را افزایش می دهد. همچنین می تواند به عنوان راهی برای گذراندن وقت با شریک زندگی تان دوبرابر شود – چه در حال امتحان یک کلاس تمرینی جدید باشید، چه در حال تمرین برای 5K یا آماده سازی سالم باشید.

شب های قرار داشته باشید

راه دیگر برای روشن نگه داشتن شعله در ازدواج این است که به خواستگاری با همسرتان ادامه دهید. سعی کنید هر هفته برای یک شب قرار ملاقات بگذارید حتی اگر صرفاً بستنی تهیه کنید یا با هم یک دستور پخت جدید بپزید. اگر پول نگران کننده است، تجارت نگهداری از کودک را با زوج دیگری در نظر بگیرید که به دنبال یک شب قرار ملاقات هستند. همچنین می توانید کودک را در کالسکه قرار دهید و در مرکز خرید قدم بزنید یا به پارک بروید.

به کارهایی که در زمان قرار ملاقات انجام می دادید ادامه دهید. بسیاری از زوج ها گزارش می دهند که حرکات کوچک و متفکرانه به آنها کمک می کند احساس کنند که تازه ازدواج کرده اند. سعی کنید یادداشت‌های کوچک عاشقانه‌ی شریکتان را در جایی بگذارید که آنها را پیدا کند، صبح برایش قهوه درست کنید یا میان‌وعده مورد علاقه‌اش را از خواربارفروشی بخرید.

سریع ببخش

ازدواج ها اغلب زمانی شروع به از هم پاشیدگی می کنند که یک نفر کینه توز باشد. تحقیقات نشان داده است که احساس تحقیر نسبت به شریک زندگی شما تقریبا همیشه تشدید می شود و اگر هرگز حل نشود می تواند منجر به طلاق شود.

سعی کنید هر چه سریعتر شریک زندگی خود را ببخشید. به یاد داشته باشید که بخشش به همان اندازه هدیه ای است که به خود می دهید. نگه داشتن کینه فضای ذهنی و عاطفی را اشغال می کند و تقریباً همیشه بر سلامت و سطح استرس شما تأثیر می گذارد

روحیه بخشنده را انتخاب کنید و از مزایای مثبت آن بهره مند خواهید شد، چه خواب بهتر و چه تسکین استرس.

اگر به همسرتان ظلم کرده اید، صمیمانه عذرخواهی کنید و از او طلب بخشش کنید. واقعاً به حرف های آنها گوش دهید و سعی کنید دلیل ناراحتی آنها را بفهمید. به آنها بگویید که در آینده روی نحوه انجام کارها متفاوت کار خواهید کرد.

سعی نکنید شریک زندگی خود را کنترل کنید

در ازدواج های سالم، هر دو طرف برای یکدیگر احترام متقابل دارند و راه خود را نمی خواهند. این می تواند معانی مختلفی برای زوج های مختلف داشته باشد، اما در اینجا برخی از مستاجران اصلی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

  • سعی نکنید بر یکدیگر نظارت یا کنترل کنید.
  • به شریک زندگی خود فضایی بدهید تا همان کسی باشد که هستند.
  • یاد بگیرید که در تصمیمات بزرگ (مانند خرج کردن پول و تربیت فرزندان) همکاری کنید.
  • اجازه دهید همسرتان این آزادی را داشته باشد که بدون اینکه از شما اجازه بگیرد بیاید و برود.

راهنما را پیدا کنید

اگر هنوز در زندگی زناشویی خود با چالش هایی روبرو هستید یا می ترسید که طلاق قریب الوقوع باشد، مشاوره یا زوج درمانی را در نظر بگیرید. ببینید آیا شما (یا شریک زندگیتان) به یک برنامه کمک به کارکنان (EAP) دسترسی دارید، که اغلب می تواند شما را به کمک اولیه یا ارائه یک ارجاع راهنمایی کند.

اگر شما و شریک زندگیتان ایمان مشترکی دارید، ملاقات با یک رهبر مذهبی مورد اعتماد را در نظر بگیرید.

کلمه ای از Verywell

پیمایش مسائل در ازدواج می تواند چالش برانگیز باشد. برای استقامت در رابطه و جلوگیری از طلاق، هر دو طرف باید متعهد به انجام کار و صرف زمان و تلاش باشند. در حالی که هدف حفظ رابطه است، در نهایت باید تصمیم بگیرید که آیا با هم ماندن انتخاب مناسبی برای هر دوی شما است یا خیر.

اگر شما و شریک زندگیتان به کمک بیشتری نیاز دارید، در صورت هم عقیده بودن با یک مشاور ازدواج یا یک رهبر مذهبی همکاری کنید. این افراد می توانند به شما کمک کنند تا دیدگاه جدیدی پیدا کنید و در صورت نیاز می توانند شما را به سمت خدمات اضافی راهنمایی کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا