فرهنگی و هنری

معرفی 5 فیلم برای آخرهفته

در این مطلب چندین فیلم برای سرگرمی آخر هفته شما معرفی کرده ایم از بهترین فیلم های درام تا بهترین فیلم هیا علمی امیدواریم از تماشای آن ها لذت ببرید.

https://saziha.ir/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c-%d8%aa%d8%ae%db%8c%d9%84%db%8c.html

1. La Jetée (1962)

فیلم

فانتزی

کارگردان: کریس مارکر

بازیگران: اتین بکر، ژان نگرونی، هلن شاتلن

سفر در زمان، تصاویر ثابت، گذشته، حال و آینده و پس از جنگ جهانی سوم

داستان مردی که اسیر است و به مرور زمان به عقب و جلو فرستاده می شود تا راه حلی برای سرنوشت جهان بیابد تا ذخیره های رو به زوال دارو و انرژی های غذایی خود را پر کند و با این کار در خاطره ای همیشگی از مرگ تنها زن در زندگی و اتفاقات گذشته که در اسکله فرودگاه تکرار می شوند، گیر میکند.

2.( A Clockwork Orange (1971

فیلم

کارگردان: استنلی کوبریک

بازیگران: مالکوم مک داول، پاتریک مگی، وارن کلارک

اقتباس استنلی کوبریک از رمان آنتونی برگس نسخه‌ای از بریتانیا را در آینده به ما می‌دهد که در آن بافت مدرنیستی دهه 1960 به اندازه‌ای اغراق‌آمیز شده است که هم غریب و هم آشنا باشد. اما احساس عدالت در این دنیا کاملاً نادرست است.

الکس (مک داول) و دوستانش «دروگ» نادسات (آملقمه ای خیالی از انگلیسی، روسی و مزخرف) صحبت می کنند و برای سرگرمی مرتکب تجاوز جنسی می شوند. اما زمانی که الکس دستگیر می شود، این ایالت است که اکنون تهدیدآمیز به نظر می رسد: او ابزاری برای سیاستمداران بداخلاق می شود و تحت نوعی درمان قرار می گیرد که هدف آن از بین بردن تمایلات جنایتکارانه اش است. این درمان و اثرات آن برخی از برجسته‌ترین عناصر علمی تخیلی در اینجا هستند (همراه با صحنه‌ها و لباس‌های آینده‌نگر) – چشمان الکس در حالی که او تصاویر دفع‌کننده را تماشا می‌کند باز است. بعداً وقتی به او الهام شد که خشونت فیزیکی یا جنسی داشته باشد، شروع به بدبختی می کند.

با این حال، شاید این در نهایت خیالی نبود. کوبریک و برگس اشکال جدیدی از روان درمانی را طنز می کردند، در حالی که توتالیتاریسم جنگ سرد نیز در ذهن آنها بود. طرفداران علمی تخیلی همچنین از اینکه نقش یک شخصیت کوچک، جولیان، توسط دیو پروس، با نام مستعار دارث ویدر، ایفای نقش می‌کند، قدردانی خواهند کرد. دی سی

3. هجوم قاپندگان بدن (1956)

فیلم

فانتزی

کارگردان: دان سیگل

بازیگران: کوین مک کارتی، دانا وینتر، کینگ دونووان

به نظر می رسد تشکیلات ترسناک در مورد تهدید کمونیستی علیه آزادی وجدان آمریکایی، زیربنای این فیلم B-مهیج در مورد غلاف های شیطانی فرازمینی است که شهر کوچک کالیفرنیا را در خواب تصرف می کنند. از دست دادن موذیانه شخصیت و عواطف در تجسم فیلم اصلی داستان جک فینی که بسیار فیلمبرداری شده است، به سرعت اما به طرز وحشتناکی منتقل می شود، زیرا پزشک محلی متین کوین مک کارتی با تسلیم تجاوزکارانه به قدرتی بیگانه مبارزه می کند که هنوز می تواند پرده ای برای ایالات متحده باشد. منبع

بحث و جدل در اطراف دستگاه قاب‌بندی تحمیلی استودیو ادامه دارد، که بسیاری از تأثیرات ناشی از افزایش سطح وحشت را کاهش می‌دهد، اما ابهام جذاب فیلم را کاملاً از بین نمی‌برد. در واقع، هم به عنوان یک کابوس «قرمزهای زیر تخت» و هم در نقطه مقابل آن قابل خواندن است – هشداری مبنی بر اینکه بلعیدن خط ایدئولوژیک رسمی بدون هیچ گونه سؤالی، آمریکایی‌های معمولی را به چیزی تبدیل می‌کند که کارگردان «دون سیگل» آن را «مردم غلاف» می‌نامد. تی جی

4. 12 میمون (1995)

فیلم

فانتزی

کارگردان: تری گیلیام

بازیگران: بروس ویلیس، برد پیت، مادلین استو

رای دهندگان ما ممکن است موافق باشند که دومین شاهکار علمی تخیلی تری گیلیام به اوج کار اول او، برزیل عالی نمی رسد، اما 12 میمون به تنهایی یک سفر سرگردان است. بروس ویلیس نقش یک جنایتکار سطح پایین را در زمینی در آینده ای بازی می کند که توسط بیماری ویران شده است و در زمان به عقب فرستاده می شود تا ریشه های طاعون را ردیابی کند. در این روند او موفق می شود عاشق مادلین استو شود (به اندازه کافی منصفانه) و در یک آسایشگاه روانی مورد هجوم قرار می گیرد و در یکی از اولین و بهترین نقش هایش به عنوان یک تروریست محیطی دیوانه و پریشان به براد پیت برخورد می کند.

این طرح که مستقیماً از عکس رمان کوتاه کریس مارکر با نام Jetée (نگاه کنید به شماره 28) الهام گرفته شده است، مملو از پیچش‌های زمانی و چرخش‌های سورئال است و این واقعیت را پنهان می‌کند که واقعاً اتفاقات کمی رخ می‌دهد. اما این یک فیلم بسیار عجیب و غریب است که به سختی مهم است. به‌علاوه، می‌توانید بروس ما را با یک کلاه گیس بلوند و پیراهن هاوایی ببینید که یک امتیاز بزرگ است.

5.( Ex Machina (2015

فیلم

علمی تخیلی

کارگردان: الکس گارلند

بازیگران: دامنال گلیسون، اسکار آیزاک، آلیشیا ویکاندر

کالب، یک برنامه نویس ۲۶ ساله در بزرگ ترین شرکت اینترنتی جهان، برنده مسابقه ای برای گذراندن یک هفته در یک استراحتگاه کوهستانی خصوصی متعلق به ناتان، مدیرعامل منزوی شرکت می شود. اما وقتی کالب به محل دور افتاده می رسد، متوجه می شود که باید در یک آزمایش عجیب و جذاب شرکت کند که در آن باید با اولین هوش مصنوعی واقعی جهان که در بدن یک دختر ربات زیبا قرار دارد، تعامل داشته باشد.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا