ذهن و هوش

۶ ورزشی که شما را باهوش‌تر می‌کند

اگر فکر می‌کنید ماهیچه‌ها فقط برای باشگاه هستند، دوباره فکر کنید! آیا می دانستید که فقط 30 دقیقه ورزش در روز می تواند از شما یک نابغه بسازد؟ خوب، شما هنوز ممکن است اینشتین نشوید، اما می توانید بسیار نزدیک شوید. ۶ روشی که ورزش کردن می‌تواند شما را باهوش‌تر کند بررسی کنید:

1. انرژی را افزایش می دهد

هرچه بیشتر حرکت کنید، احساس انرژی بیشتری خواهید کرد. فعالیت بدنی منظم قدرت عضلانی شما را بهبود می بخشد و استقامت شما را افزایش می دهد و به شما انرژی لازم برای روشن تر فکر کردن و ارائه ایده های جدید را می دهد. 15 دقیقه حرکت خوب، حتی در اطراف اتاق نشیمن، باعث می شود بدن شما انرژی بیشتری در سطح سلولی تولید کند.

2. تمرکز را قوی می کند

دکتر جان راتی، نویسنده کتاب “اسپارک – علم انقلابی جدید ورزش و مغز” می گوید که ورزش با بالا بردن تمرکز شما برای دو تا سه ساعت بعد، مغز شما را در کوتاه مدت بهبود می بخشد. اگر یک سخنرانی یا سخنرانی دارید، سعی کنید قبل از آن کار کنید. زمانی که باید اجرا کنید در اوج خواهید بود. در درازمدت، حتی می‌تواند به کاهش گرسنگی پیری مغز و آلزایمر کمک کند. این کار در سطح سلولی از طریق نوروپلاستیسیته، توانایی مغز برای بهبود خود با جریان خون و سطوح پروتئین مشتق شده از مغز، کار می کند. او آن را “معجزه گرو” برای مغز می نامد و همه اینها از ورزش منظم ناشی می شود!

3. خلق و خو را تقویت می کند

ورزش باعث آزاد شدن اندورفین می شود که به عنوان بالابر خلق و خوی طبیعت نیز شناخته می شود و ثابت شده است که حافظه را بهبود می بخشد. طبق گفته کلینیک مایو، ورزش همچنین باعث ترشح سروتونین می شود که خلق و خو را بهبود می بخشد و علائم افسردگی را کاهش می دهد. محققان دانشگاه دوک ثابت کردند که بزرگسالان افسرده ای که به طور منظم ورزش می کردند به اندازه افرادی که با داروی ضد افسردگی Zoloft درمان می شدند، بهبود می یابند!

4. به کنترل ضربه کمک می کند

ورزش به تحریک اندورفین کمک می کند که عملکردهای اولویت بندی مغز را بهبود می بخشد. پس از ورزش، توانایی شما برای مرتب کردن اولویت ها بهبود می یابد، و به شما این امکان را می دهد که جلوی حواس پرتی ها را بگیرید و بهتر روی کار در حال انجام تمرکز کنید.

5. حافظه را بهبود می بخشد

مغز شما زمانی که بدن شما فعال است بیشتر به خاطر می آورد. در آزمایشی که در ژورنال کالج پزشکی ورزشی آمریکا منتشر شد، از دانش‌آموزان خواسته شد تا یک رشته حروف را حفظ کنند و سپس به آنها اجازه داده شد که بدوند، وزنه بزنند یا ساکت بنشینند. دانش‌آموزانی که می‌دویدند هنگام آزمایش سریع‌تر و دقیق‌تر از دانش‌آموزانی بودند که دو گزینه دیگر را انتخاب کردند.

6. بهره وری را افزایش می دهد

تا به حال شنیده اید که “اگر می خواهید کاری انجام شود، آن را به یک فرد شلوغ بدهید؟” این یک واقعیت ثابت شده است که بهره وری باعث بهره وری بیشتر می شود. وقتی مولد و کارآمد هستیم، ما را به موفقیت بیشتر سوق می دهد. پس از ورزش در وسط روز کاری، کارگران به احتمال زیاد با همکاران خود مهربان تر هستند، عملکرد کاری خود را افزایش می دهند و مدیریت زمان خود را بهبود می بخشند. همه اینها به یک روز پربارتر تبدیل می شود – همه از چند دقیقه ورزش!

بنابراین چیزی که من می گویم این است که لازم نیست یک ستاره فوتبال یا یک ژیمناستیک مدال طلا باشید. فقط باید ضربان قلب خود را برای نیم ساعت بیشتر روزها بالا ببرید. همه ما می توانیم برای آن هدف داشته باشیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا