ذهن و هوش

روش های مختلف برای فکر کردن و باهوش تر شدن

هوش ژنتیکی و محیطی است. بخش ژنتیکی چیزی است که هیچ کنترلی روی آن نداریم، با این حال، روی بخش محیطی کنترل داریم. با گنجاندن یادگیری در روال روزانه خود، می‌توانیم خود را باهوش‌تر کنیم، صرف نظر از اینکه چند ساله یا چقدر «باهوش» هستید. در حالی که یادگیری برای برخی از ما شاید تصاویری از بازگشت به مدرسه یا خواندن کتاب‌ های مملو از دانش را ایجاد کند، لازم نیست اینطور باشد. طرز تهیه لازانیای کلاسیک را ببینید.

1. رژیم غذایی خود را تغییر دهید

غذا نه تنها سوخت بدن شماست، بلکه سوختی برای مغز شما نیز هست. اگر زباله می ریزید، نمی توانید انتظار داشته باشید که برتری ظاهر شود.

آنچه می خوریم برای عملکرد ذهنی و فیزیکی ما بسیار مهم است. رژیم غذایی متشکل از فست فود و میان وعده های شیرین برای شما کار چندانی نخواهد داشت. گیاه خوار شدن جزو این مهارت های رژیم غذایی ست.

آنچه می خورید می تواند تأثیر زیادی بر سلامت و عملکرد مغز شما داشته باشد. غذاهایی مانند ماهی قزل آلا که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند برای مغز شما حیاتی هستند.

مطالعات نشان داده اند که کمبود امگا 3 می تواند منجر به خستگی، ضعف حافظه و نوسانات خلقی شود. بدن شما امگا 3 تولید نمی کند، بنابراین ضروری است که آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

با خوردن غذاهای سالم‌تر، نه تنها باهوش‌تر غذا می‌خورید، بلکه خود را نیز باهوش‌تر می‌کنید.

2. آموزش دهید

برای بهره مندی از این نکته، لازم نیست معلم شوید. آموزش مهارت های جدید به فرزندان خود یا کسی که می شناسید تنها کاری است که باید انجام دهید.

متوجه شدم زمانی که به دانش‌آموزان خارجی خود انگلیسی آموزش می‌دادم، سخت‌ترین بخش کار توضیح دادن عبارات یا نکات ظریف زبان انگلیسی برای آنها بود.

من انگلیسی را در نتیجه محیطم یاد گرفته بودم، همه چیز برایم طبیعی بود. در حالی که شاگردان من این تجمل را نداشتند. این من را ملزم می‌کرد تا به راه‌هایی فکر کنم که این نکات را توضیح دهم تا بتوانند آن‌ها را بفهمند.

این اصل آموزش است. شما دانشی را که دارید به کسی می‌دهید که آن دانش را ندارد. بهترین معلمان می توانند این دانش را به طور مختصر و بدون مشکل برای دانش آموز توضیح دهند.

برای این کار باید مانند یک دانش آموز فکر کنید و خود را جای آنها بگذارید. با انجام این کار، شما مغز خود را مجبور می کنید که به شیوه ای متفاوت فکر کند و مشکلات را حل کند.

3. از فناوری دوری کنید

فناوری به طرق مختلف زندگی ما را بهتر کرده است، اما ما را نیز تنبل کرده است.

یادم می‌آید که در مدرسه امتحانات ریاضی را انجام می‌دادم، همیشه دو تست وجود داشت، یکی که در آن مجاز بودید از ماشین حساب استفاده کنید و دیگری که نبودید.

آزمون بدون ماشین حساب همیشه سخت تر بود. فهمیدن دلیل آن کار دشواری نیست. وقتی هر کمکی را که ممکن است داشته باشیم برمی داریم، مغز ما مجبور می شود شکاف ها را ببندد.

این به مغز شما اجازه می دهد تا به جای اینکه در صندلی عقب بنشیند، تمرین کند. هرچه بیشتر در ذهن خود محاسبات انجام دهید، در دراز مدت بهتر خواهید شد.

انجام این کار شما را تیزبین و مغزتان را چابک نگه می دارد. این امر در شرایطی که ممکن است خود را بدون کمک فناوری بیابید و نیاز به درگیر کردن مهارت‌های حل مشکل خود داشته باشید، سود شما را به همراه خواهد داشت.

4. یک زبان جدید یاد بگیرید

یادگیری زبان یکی از بهترین کارهایی بوده که انجام داده ام. وقتی در سال 2015 به اسپانیا نقل مکان کردم، انتخاب زیادی نداشتم، باید زبان را یاد می گرفتم در غیر این صورت مشکل بود.

در حالی که من به هیچ وجه مسلط نیستم، می توانم اسپانیایی را در سطح معقولی بفهمم و صحبت کنم. در ابتدا سخت بود، با این حال، هر چه بیشتر پیشرفت می کردم، بهتر می شدم و اعتماد به نفسم بیشتر می شد.

مزایای یادگیری

زبان بسیار زیاد است. افرادی که می توانند بیش از یک زبان را روان صحبت کنند، نسبت به کسانی که فقط به یک زبان صحبت می کنند، خلاق تر، حافظه بهتر و از نظر ذهنی انعطاف پذیر هستند.

یکی از بهترین مزایای یادگیری زبان این است که می تواند تا پنج سال از بیماری هایی مانند آلزایمر و زوال عقل جلوگیری کند، که بهتر از داروهای تجویز شده است!

بازی های آموزشی مغز این روزها محبوب هستند، اما یادگیری زبان آموزش مغز با کاربردهای کاربردی و مفیدتر است.

توانایی صحبت کردن و درک گرامر به زبان دوم بسیار بهتر از انجام چند بازی در تلفن هوشمند است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا