فرهنگی و هنری

استخدام مطابق تناسب فرهنگی؟

این مهم است که در نظر بگیرید که نامزدهای استخدامی چگونه به فرهنگ شرکت شما اضافه می کنند. یاد بگیرید که چگونه برای تناسب فرهنگی استخدام کنید.

  • استخدام برای تناسب فرهنگی می تواند رضایت، مشارکت، بهره وری و حفظ کارکنان را بهبود بخشد.
  • فرهنگ شرکت خود را تعریف کنید و به کارکنان آموزش دهید که چگونه برای تناسب فرهنگی استخدام کنند.
  • از اشتباه گرفتن شباهت های شخصی با تناسب فرهنگی خودداری کنید. استراتژی استخدام شما باید فراگیر و عادلانه باشد.
  • این مقاله برای صاحبان مشاغل، متخصصان منابع انسانی و مدیران استخدامی است که می خواهند یک فرهنگ شرکت عالی ایجاد کنند.

تناسب فرهنگی مفهومی است که تعریف آن دشوار است، اما همه می دانند که چه زمانی از دست رفته است. بنیان‌گذار شرکتی را تصور کنید که معتقد است یک طرح اداری باز و پروژه‌های تیمی خلاقیت و پیشرفت را ارتقا می‌دهند، اما کارمندانش درون‌گرا هستند و حریم خصوصی را ترجیح می‌دهند. یا به کارمند جاه طلبی فکر کنید که در سازمانی گیر افتاده است که هیچ برنامه آموزشی برای کارمندان، بازپرداخت شهریه یا جایی برای پیشرفت ارائه نمی دهد.

تناسب فرهنگی در هسته خود به این معناست که باورها و رفتارهای کارکنان با ارزش‌های اصلی کارفرما و فرهنگ شرکت همسو باشد. یافتن کارمندانی که به فرهنگ شرکت شما بیافزایند مهم است. به این ترتیب، تناسب فرهنگی باید نقش کلیدی در فرآیند استخدام و استخدام شما داشته باشد.

فرهنگ شرکت چیست؟

فرهنگ شرکت شما ترکیبی از عوامل سازمانی مانند بیانیه ماموریت، اهداف، محیط کار، سبک های مدیریت و انتظارات و رفتارهای کارکنان است. فرهنگ شرکت شما منحصر به سازمان شماست. در حالی که فرهنگ یک شرکت می تواند توسط رهبران و مدیریت کسب و کار هدایت شود، کارمندانی که استخدام می کنید نیز تأثیر خواهند داشت. وقتی این کار به صورت استراتژیک انجام شود، می توانید یک فرهنگ شرکتی عالی ایجاد کنید که نوع کارگرانی را که می خواهید استخدام کنید جذب می کند.

چرا تناسب فرهنگی مهم است؟

فرهنگ شرکت برای کارکنان مهم است. در یک نظرسنجی توسط Glassdoor، 77٪ از پاسخ دهندگان گفتند که قبل از درخواست برای یک شغل، فرهنگ یک سازمان را در نظر می گیرند و 73٪ گفتند که حتی برای یک موقعیت درخواست نمی کنند مگر اینکه ارزش های شرکت با ارزش های آنها مطابقت داشته باشد. این بدان معنی است که کارمندان در حال ارزیابی هستند که آیا خودشان با فرهنگ شرکت شما مطابقت دارند یا خیر.

بسیاری از کارفرمایان نیز اهمیت استخدام برای تناسب فرهنگی را درک می کنند. تحقیقات بیشتر Glassdoor نشان می دهد که افرادی که به خوبی با سازمانشان تناسب دارند، اغلب رضایت شغلی، مشارکت کارکنان و بهره وری بیشتری را ابراز می کنند.

ما می‌توانیم به کسی بیاموزیم که یک کار را انجام دهد. ما نمی‌توانیم به کسی بیاموزیم که روش کار ما را دوست داشته باشد. کارمندی که با فرهنگ همسو نیست و متعهد به زندگی کردن با آن نیست، می‌تواند خیلی سریع ویرانی ایجاد کند، حتی اگر مهارت و تجربه زیادی را در کار خود بیاورد.»

تناسب فرهنگی نیز می تواند در حفظ کارکنان نقش داشته باشد. کارمندانی که به خوبی با فرهنگ شرکت خود مطابقت دارند، احتمالاً برای مدت طولانی تری در آن سازمان باقی می مانند. هر سازمانی باید تلاش کند تا نرخ جابجایی کارکنان را پایین نگه دارد، زیرا هزینه جایگزینی یک کارمند می تواند نیم تا دو برابر حقوق سالانه کارمند باشد.

چگونه برای تناسب فرهنگی استخدام می کنید؟

تشخیص اینکه آیا متقاضی کار با فرهنگ شرکت شما مطابقت دارد یا خیر، در صورتی که فرآیندهای مناسب را در اختیار نداشته باشید، می تواند دشوار باشد. هنگامی که کارمندان جدیدی را استخدام می کنید، این پنج مرحله را دنبال کنید تا مشخص کنید کدام کاندیداها مناسب فرهنگ شرکت شما هستند.

1-فرهنگ شرکت خود را تعریف کنید.

اولین قدم در استخدام برای تناسب فرهنگی این است که فرهنگ شرکت خود را تعریف کنید. شما باید بتوانید بیان کنید که چه ارزش ها، هنجارها و شیوه هایی کسب و کار شما را تعریف می کنند. Rebecca Barnes-Hogg، بنیانگذار و مدیرعامل YOLO Insights، به عنوان مشاور استخدام برای کسب و کارهای کوچک، از مشتریانش می خواهد که سه یا چهار رفتار اصلی را که برای موفقیت در سازمانشان حیاتی است، فهرست کنند. “این رفتارها فرهنگ شرکت آنهاست که به عملیات روزانه ترجمه شده است.”

2-فرهنگ شرکت خود را در مواد استخدامی خود منتقل کنید.

هنگامی که فرهنگ شرکت شما تعریف شد، باید به وضوح در تمام مواد ارتباطی شما، از جمله وب سایت و ابزارهای استخدام، به ویژه آگهی های شغلی، بیان شود. تبلیغات شغلی شما باید فرهنگ کسب و کار شما را منعکس کند و به ارزش های اصلی شما مرتبط باشد.

Ian Cluroe، مدیر بازاریابی در مرکز امنیت اینترنت، گفت: “شما می توانید این کار را با تاکید بر برخی از چیزهای کیفی مورد نظر در یک نامزد انجام دهید.” بنابراین، علاوه بر اینکه به دنبال X سال تجربه هستید، بگویید که به دنبال فردی مبتکر، کارآفرین یا مشتری محور هستید – هر ویژگی که فرهنگ شما را نشان می دهد.

3-کارکنان استخدامی خود را در مورد چگونگی بحث در مورد فرهنگ شرکت با متقاضیان آموزش دهید.

به گفته Cluroe، هر عضوی از سازمان شما که در مصاحبه با کارکنان بالقوه مشارکت دارد، باید فرهنگ کسب و کار شما را به خوبی درک کند و در طول فرآیند استخدام به آن اشاره کند. این کافی نیست که از کاندیداها بپرسید که آیا آنها با فرهنگ شرکتی سازگار هستند یا خیر، زیرا او گفت: “یک نامزد باهوش می داند که شما چه چیزی را می خواهید بشنوید و پاسخ درست را به شما می دهد.”

Mark Babbitt، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت YouTern، شرکتی که به کارآموزان در آینده خود کمک می کند، گفت: «بسیاری از شرکت ها در طول مصاحبه در مورد فرهنگ خود با کلمات درخشان صحبت می کنند. «در واقع، بخش فرهنگی مصاحبه به بخش بزرگی از فرآیند «فروش» هنگام صحبت با نامزدهای برتر تبدیل شده است. ما آموختیم که باید افرادی را استخدام کنیم که واقعاً به افرادی که با آنها کار می‌کنند و برای آنها اهمیت می‌دهند و کسانی را که هر روز سر کار حاضر می‌شوند را فقط برای دریافت چک استخدام نکنیم.»

Babbitt خاطرنشان کرد که بهترین نامزدها این را می دانند و با پاسخ به رایج ترین سؤالات مصاحبه که در مورد موضوع فرهنگ هستند، آماده می شوند. «متاسفانه، این بدان معناست که هم سؤالات مصاحبه و هم پاسخ‌ها هر دو بی‌معنا هستند – شاید حتی غیرواقعی».

برای جلوگیری از این امر، دوره های آموزشی و منابعی را در اختیار کارکنان استخدام کننده خود قرار دهید که چگونه با موفقیت در مورد فرهنگ شرکت به شیوه ای صادقانه و واقعی صحبت کنند.

4-به نامزدهای شغلی نگاهی همه جانبه به فرهنگ شرکت خود بدهید.

به گفته بابیت، راه دیگری برای بحث موفقیت آمیز فرهنگ شرکت با نامزدهای شغلی، ارائه نگاهی به فرهنگ خود در زمان واقعی است. نامزد را در اطراف دفتر پیاده کنید. اجازه دهید با اعضای کلیدی تیم ملاقات کنند. به آنها نشان دهید که کار واقعی کجا اتفاق می افتد. سپس، وقتی به اتاق مصاحبه برگشتید، یک سوال بپرسید: “امروز وقتی در دفتر قدم می زدیم به چه فکر می کردید؟”

بابیت گفت: “اگر به جای یک پاسخ قطعی، پاسخ مشخص تری دریافت کردید، احتمال زیادی وجود دارد که فرهنگ مناسبی را پیدا کرده باشید.”

همچنین می‌توانید با درخواست از آنها برای شرکت در آزمون‌های شخصیتی مانند شاخص نوع Myers-Briggs یا ارزیابی DiSC، از نظر تناسب فرهنگی داوطلبان را ارزیابی کنید و ترتیبی دهید که با اعضای تیم از تیم‌ها و بخش‌های مختلف سازمانتان ملاقات کنند.

5-DEI را در فرآیند استخدام خود وارد کنید.

هنگامی که برای تناسب فرهنگی استخدام می کنید، مهم است که تنوع، برابری و شمول (DEI) را در نظر بگیرید. ایجاد یک فرهنگ شرکتی که تنوع و شمول محیط کار را ترویج می کند برای شما و کارمندانتان مفید است. یک استراتژی استخدام فراگیر ایجاد کنید که به هر نامزد فرصت مساوی بدهد.

Pavneet Uppal، شریک مدیریت دفتر Fisher Phillips، یک شرکت حقوقی که نماینده کارفرمایان در امور کار و استخدام است، گفت: از اشتباه گرفتن شباهت های شخصی با تناسب فرهنگی خودداری کنید.

Uppal گفت: «زمانی که تناسب فرهنگی برای استخدام نیروی کار همگن استفاده می شود، فقدان تنوع ناشی از آن اغلب در خلاقیت ضعیف ظاهر می شود و رقابت پذیری شرکت را تضعیف می کند. تمرکز بر استخدام بر اساس پیشینه یا تجربیات مشترک نیز ممکن است منجر به اعمال تبعیض آمیز شود.

امتناع از استخدام شخصی به دلیل عدم تناسب فرهنگی، کارفرما را از مسئولیت قانونی نجات نمی دهد. اوپال تاکید کرد که پرسش از نامزدها در مورد مسائل شخصی – مانند سن، وضعیت شهروندی، سلامت، سابقه خانوادگی یا پیشینه قومی – هرگز بر اساس تناسب فرهنگی قابل توجیه نیست. [بهترین نرم افزار منابع انسانی می تواند تضمین کند که جذب و حفظ استعدادها فرآیندی یکپارچه است.]

هدف نهایی شناسایی و استخدام بهترین نامزدهایی است که مهارت ها و ویژگی های آنها با ارزش های اصلی سازمان مطابقت دارد. Cluroe گفت که این هدف زمانی قابل دستیابی است که سازمان‌ها دارای «فرهنگی مبتنی بر ارزش‌های مثبت هستند که به اندازه کافی باز هستند تا گزینش متنوعی از افراد را قادر می‌سازد تا آنها را به روش خود تجسم بخشند».

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا