فرهنگی و هنری

10 نکته فرهنگی که قبل از سفر به هند باید از آنها آگاه باشید

برخی از سنت ها هستند که به مرور زمان گم نشده اند و هنوز هم مورد احترام هستند. هر کشور و فرهنگ با یکدیگر متفاوت است و هند نمونه بارز آن است. مردم رفتار، غذا خوردن و حتی لباس پوشیدن متفاوتی دارند. آنها سنت ها و آداب و رسوم خاص خود را دارند و به عنوان گردشگر باید به آنها احترام گذاشت. و این دقیقاً همان چیزی است که ما می خواهیم در این مقاله بیان کنیم.

شیفته منحصربه‌فرد بودن فرهنگ هند شده‌ایم، بنابراین می‌خواهیم چند نکته مفید را با شما در میان بگذاریم تا بهترین استفاده را از سفر خود ببرید.

1-نباید با پاهای خود به کتاب یا ابزار دست بزنید.

در هند از سنین پایین به کودکان یاد می‌دهند که کتاب دانش است. آنها حتی یک الهه یادگیری به نام ساراسواتی دارند. بنابراین دست زدن به کتاب با پا یا حتی لگد زدن به کیف مدرسه پر از دفتر یا کتاب بی احترامی محسوب می شود.

هر وسیله ای که برای توسعه دانش استفاده می شود نیز بسیار مهم تلقی می شود و نباید با پا لمس شود. حتی قلم و مداد بر اساس فرهنگ هندی مهم هستند و باید به آنها احترام گذاشت.

2-از کشف غذاهای خیابانی هند نترسید.

کاوش در غذاهای خارجی به طور کلی هنگام بازدید از کشورهای دیگر بسیار مهم است، و گاهی اوقات بهترین غذا در اطراف، نوعی است که در آن فروشنده کوچک گوشه ای تهیه می شود. و غذای هندی نیز از این قاعده مستثنی نیست، زیرا یکی از غنی ترین غذاهای موجود است. مطمئناً باید امتحان کنید. فقط مراقب آن غذای فوق العاده تند باشید!

مانند هر تجربه غذای خیابانی، باید مراقب باشید. به دنبال غذای تازه باشید، از فرآورده های شیر خودداری کنید زیرا گاهی اوقات ممکن است فاسد شوند، از یخ یا آبی که به خوبی گرم نشده است خودداری کنید (حتما سعی کنید از آب لوله کشی خودداری کنید)، و به طور کلی مشتاقانه منتظر فروشندگان تمیز (و شلوغ) باشید.

3-زیاد مؤدب نباشید.

گفتن “لطفا” و “متشکرم” برای ما عادی و محترمانه است، مانند رستوران یا مغازه. با این حال، در هند، زمانی که بیش از حد مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توانید بی‌ادب یا بی ادب باشید. چه کسی فکرش را می کرد، درست است؟

وقتی صحبت از دوستان و خانواده می شود، روش های سنتی نشان دادن قدردانی گاهی اوقات می تواند تنش ایجاد کند یا سطحی از رسمی بودن را بیان کند که نباید وجود داشته باشد. به جای گفتن «متشکرم»، می‌توانید بگویید «از آن متشکرم».

4-فقط هنگام دادن یا گرفتن چیزی از دست راست خود استفاده کنید.

بسیاری از فرهنگ ها در واقع این عمل را اتخاذ کرده اند. در بسیاری از فرهنگ ها، دست راست را پاک و حتی خوش شانس می دانند! در هند اعتقاد بر این است که دست چپ نجس است، زیرا از آن برای تمیز کردن کفش ها، پاها و به طور کلی کارهای کثیف استفاده می شود. بنابراین در مورد غذا، نوشیدنی و تحویل اشیا به افراد دیگر، همیشه باید از دست راست برای نشان دادن احترام استفاده کنیم.

5-انگشت خود را نشان ندهید.

معمولاً از انگشت اشاره گر خود برای دادن جهت در یک رستوران یا به طور کلی هنگام اشاره به چیزی خاص استفاده می کنیم. اما در هند قطعا اینطور نیست.

نشان دادن انگشت به سمت یک شی یا مکان، بی ادبانه و بی ادبانه تلقی می شود. اگر می‌خواهید به کسی دستور دهید یا به چیزی اشاره کنید، باید این کار را با استفاده از کل کف دست یا انگشت شست خود انجام دهید. اینجوری ملایم تر و مودب تره.

6-انتظار داشته باشید فقط از پول نقد استفاده کنید.

اگر از یک شهر کوچک در هند بازدید می کنید، باید انتظار داشته باشید که بیشتر اوقات با پول نقد پرداخت کنید. در حالی که در شهرهای بزرگ، مراکز خرید، رستوران‌ها و مغازه‌ها، کارت‌های اعتباری یا نقدی ممکن است پذیرفته شوند، اما همچنان نادر هستند و شهرهای کوچک‌تر از پول نقد استفاده می‌کنند. بنابراین عاقلانه خواهد بود که در هر صورت مقداری پول نقد نزد خود نگه دارید.

7-قرار نیست همه انگلیسی صحبت کنند.

البته، ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که بتوانید در شهرهای بزرگتر، رستوران ها، هتل ها یا مغازه های خاص از زبان انگلیسی استفاده کنید، با این حال، این مورد برای روستاهای کوچکتر صادق نیست. در اینجا باید انتظار داشته باشید که مردم از زبان مادری خود استفاده کنند که لزوماً چیز بدی نیست.

گذراندن وقت در میان افراد خارجی و شنیدن زبان مادری آنها ممکن است به شما کمک کند. شما می توانید زبان جدیدی را انتخاب کنید و با فرهنگ جدیدی آشنا شوید.

8-احوالپرسی سنتی را بیاموزید و از آن استفاده کنید.

در هر کجای دنیا که می روید احترام لازم است و هند نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما می توانید احترام خود را برای کشور و مردم آن با آگاهی از فرهنگ و احوالپرسی سنتی آنها نشان دهید. یکی از این احوالپرسی که به طور کلی مورد استفاده قرار می گیرد «نامسته» است. می‌توانید در حین گفتن نماست، کف دست‌هایتان را کنار هم بگذارید و برای نشان دادن احترام تعظیم کنید، یا اگر می‌خواهید رسمی‌تر رفتار کنید، می‌توانید از «ناماسکار» استفاده کنید.

با جهانی شدن زبان انگلیسی، «سلام» نیز به ویژه در میان گردشگران و خارجی ها استفاده می شود. فقط بدانید که معمولاً از “خداحافظ” استفاده نمی شود، زیرا به این معنی است که دیگر یکدیگر را نخواهید دید یا برای ترک اجازه می خواهید.

9-از نمایش عمومی محبت استفاده نکنید.

نمایش عمومی محبت عموماً با تحقیر تلقی می شود زیرا یک امر کاملا خصوصی است. با این حال، در هند، شما نباید در ملاء عام ابراز محبت کنید. هنگامی که از یک کشور جدید یا خارجی بازدید می کنید، ممکن است بخواهید با افراد دیگر ترکیب شوید تا ستاره های ناخواسته را دریافت نکنید. این یکی از کارهایی است که باید انجام دهید.

سعی کنید از گرفتن دست یا استفاده از حرکات بیش از حد محبت آمیز در مکان های عمومی خودداری کنید، زیرا این امر باعث اخم می شود. حتی می توانید مدتی را در زندان بگذرانید!

10-این را بدانید که در شهرهای کوچک باید لباس مناسب بپوشید.

یکی از مهمترین چیزهایی که باید در هنگام ورود به هند در نظر داشته باشید، نحوه ارائه خود است. به عنوان یک کشور کاملا محافظه کار، خوب است که به فرهنگ و مردم آن احترام بگذارید و می توانید با لباس های خود شروع کنید. حتی اگر بیرون گرم است، سعی کنید خود را بپوشانید. به این ترتیب می توانید به کشور احترام بگذارید و همچنین خود را شبیه مردم محلی کنید.

اگر در حال بازدید از یک جاذبه خاص هستید، مهم است که برای نشان دادن احترام و ادب، روسری را دور سر خود بپیچید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا