فرهنگی و هنری

8 نکته فرهنگی برای انجام تجارت با لهستان

لهستان به عنوان یک نیروگاه صنعتی اروپای مرکزی، توجه کسب و کارها و سرمایه گذاران در سراسر جهان را به خود جلب می کند. پیش‌بینی اقتصادی لهستان برای سال‌های 2021 و 2022 نشان‌دهنده رشد ثابت بر اساس پیش‌بینی اقتصادی اروپا در ماه مه 2021 است. پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد لهستان در سال 2021 4.0 درصد و در سال 2022 رشد 5.4 درصدی داشته باشد و انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی آنها در سه ماهه سوم سال 2021 به سطوح قبل از همه‌گیری برسد. این هشت نکته فرهنگ کسب و کار را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند تا با توجه به اینکه این کشور جذاب به مسیر رشد پیش بینی شده خود ادامه می دهد، تفاوت های ظریف را دنبال کنید:

1-تسلط بر زبان:

نیروی کار تحصیل کرده و بسیار ماهر لهستانی از نظر فنی نیز مهارت دارند. در حالی که لهستانی زبان رسمی ملی آنهاست، بیشتر لهستانی ها به دلیل نزدیکی لهستان به چندین کشور دیگر چند زبانه هستند. چکی، انگلیسی، آلمانی و روسی نیز صحبت می شود.

2-قوانین و روابط:

لهستانی ها تمایل دارند از دستورالعمل ها، قوانین و پروتکل ها پیروی کنند. با این حال، روابط برای معرفی و حفظ محیط کار بسیار مهم است.

3-برقراری تماس:

فرهنگ تجاری لهستان دارای ردپایی از گذشته پر فراز و نشیب دوران شوروی و تاریخ تسلط خارجی است. متخصصان لهستانی ممکن است به بازدیدکنندگان تجاری بین المللی و کسانی که به خوبی نمی شناسند مشکوک باشند. برقراری تماس اولیه از طریق یک شخص ثالث مورد احترام متقابل باعث ایجاد احترام می شود که منجر به یک رابطه قابل اعتماد می شود. وقتی امکان سفر وجود دارد، برای کمک به برقراری ارتباط و کاهش ابهام، اولین جلسات حضوری را برگزار کنید.

4-حفظ سلسله مراتب:

سازمان های لهستانی به شدت به سلسله مراتب و اقتدار احترام می گذارند، ویژگی که در بسیاری از تشریفات و آداب و رسوم تجاری منعکس شده است. سن، سطح تحصیلات، و تجربه، ستون فقرات سلسله مراتب کسب و کار است و هر قشر مسئولیت های خاصی را نسبت به سطوح زیردست دارد. تصمیمات در راس آنها گرفته می شود و مذاکرات با سطح مناسبی از اختیارات انجام می شود نه با زیردستان. بر این اساس جلسات مجازی یا حضوری را برنامه ریزی کنید.

5-برنامه ریزی و تأیید:

مهم است که قرارهای مجازی و حضوری را هم از قبل و هم یک روز قبل از زمان تعیین شده خود برنامه ریزی و تأیید کنید. سعی کنید برای جلسات صبح ها بین ساعت 10 صبح تا ظهر یا بعد از ظهرها بین 2 تا 4 برنامه ریزی کنید. در صورت امکان، از جلسات تابستانی در ژوئن، جولای و آگوست که بسیاری از لهستانی ها در تعطیلات یا تعطیلات هستند خودداری کنید.

6-نام ها و عناوین:

هنگام تماس یا خطاب به همتای لهستانی در ارتباط کتبی یا شفاهی، از عنوان و نام خانوادگی آنها استفاده کنید تا زمانی که در غیر این صورت توصیه شود. افراد برتر از نظر سنی یا رتبه با عنوان مورد خطاب قرار می گیرند. در زمینه های رسمی، از فرم آدرس پان برای مردان و پانی برای زنان و به دنبال آن عنوان حرفه ای آنها استفاده کنید.

7-گفتگوی صریح:

لهستانی ها افکار و نظرات خود را آشکارا بیان می کنند و معتقدند که صحبت مستقیم برای هر دو طرف سودمندتر از استفاده از عبارت های غیرمستقیم یا رمزی است. در حالی که این ممکن است برای بازدیدکنندگان بین المللی صریح به نظر برسد، به یاد داشته باشید که این مستقیم ارتباط فرهنگی است. بنابراین، تا جایی که راحت هستید، با بیان نظرات خود با مهربانی و در عین حال واضح و صریح، این سبک ارتباط مستقیم را مطابقت دهید.

8-هدیه دادن:

هدیه دادن بخشی مرسوم از فرهنگ تجاری لهستان است که در جلسات اول و بعداً در زمان بسته شدن معامله، مذاکرات موفقیت آمیز و قراردادهای امضا شده، هدایای نمادین رد و بدل می شود. یک هدیه شرکتی بدون مارک شرکت، گل، یا سوغاتی کشور خود مانند شیرینی های از پیش بسته بندی شده، شکلات های خوب، مشروب با کیفیت، گل یا شراب ارائه دهید. از گل های داوودی، نیلوفرها و میخک های زرد رنگ خودداری کنید زیرا با مراسم تدفین مرتبط هستند.

اقتصاد بین المللی لهستان به رشد اقتصادی پیش بینی شده خود ادامه خواهد داد. بنابراین، اگر جلسه مجازی بعدی یا سفر تجاری شما را به خیابان‌های ورشو یا خیابان‌های کراکوف می‌آورد، این نکات را برای ارتباط موفق و تعاملات فرهنگی هوشمند در نظر بگیرید.

Sharon Schweitzer, J.D. مشاور تنوع و شمول، مربی بین فرهنگی، کارشناس آداب معاشرت، و بنیانگذار دسترسی به فرهنگ است. او علاوه بر اعتباربخشی در مدیریت بین فرهنگی از مرکز HOFSTEDE، یک وکیل و میانجی است. کتاب پرفروش‌ترین کتاب آمازون او در تجارت بین‌الملل، دسترسی به آسیا، برنده ستاره کرکوس شد و در فهرست بهترین کتاب‌های Kirkus Reviews قرار گرفت. او برنده جوایز متعددی از جمله جایزه تجارت بین المللی بریتیش ایرویز در جوایز تجاری آستین بزرگ است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا