متفرقه

نکات عمومی تناسب اندام برای سلامتی بهتر

1. اطراف فروشگاه مواد غذایی خود را خرید کنید

غذا در لبه های بیرونی اکثر فروشگاه های مواد غذایی سالم ترین و کمتر فرآوری شده است. در اینجا میوه و سبزیجات تازه، گوشت خام و غذاهای دریایی تازه را خواهید یافت.

2. فقط روی مقیاس تمرکز نکنید

راه های مختلفی برای سنجش موفقیت به غیر از گام برداشتن روی ترازو پیدا کنید. در عوض، به احساس خود پس از تمرین مداوم توجه کنید. به فواید طولانی مدت ورزش برای سلامتی فکر کنید.

3. یک شریک مسئولیت پذیر بگیرید

کار کردن به صورت گروهی می تواند مزایای بیشتری نسبت به کار کردن به تنهایی داشته باشد – علم از آن پشتیبانی می کند! فرد مورد علاقه خود را برای حمایت از ورزش و کاهش وزن پیدا کنید. دوستی را که می گوید “بیایید تمرین کنیم، اگر این کار را انجام دهیم، احساس بهتری خواهیم داشت” را استخدام کنید. با هم ورزش کنید، نکاتی را به اشتراک بگذارید، و تشویق هایتان را عوض کنید.

4. عضله سازی کنید

آیا می خواهید متابولیسم خود را افزایش دهید؟ عضله سازی کلید اصلی است زیرا ماهیچه در حالت استراحت چربی بیشتری می سوزاند. علاوه بر تمرینات با شدت بالا، حرکات عضله سازی را اضافه کنید و فواید طولانی مدت را مشاهده کنید.

5. دو پوند در یک زمان

خودتان را با وزن هدف ایده آل خود غرق نکنید. وقتی دو پوند کم کردید، به خودتان اجازه دهید احساس غرور کنید و سپس به دو پوند بعدی فکر کنید.

6. وعده های کوچکتر بخورید

کنترل سهم بسیار مهم است – به خصوص زمانی که غذای مقوی می خورید. این نکات کنترل بخش می تواند به شما در شروع کار کمک کند

7. از لباس های بدنسازی به عنوان انگیزه استفاده کنید

نکات تناسب اندام می تواند سرگرم کننده باشد و همه ما می خواهیم عالی به نظر برسید. چرا یک تاپ تمرینی، هدبند یا قطعه ای از تجهیزات جدید خریداری نکنید. داشتن چیزی جدید می تواند به شما انگیزه دهد که واقعاً از آن استفاده کنید!

8. آهسته غذا بخورید

یکی از قوی ترین و در عین حال ساده ترین نکاتی که باید امتحان کنید این است که آهسته غذا بخورید. برای جلوگیری از پرخوری، چنگال خود را بین لقمه ها بگذارید. وقتی آهسته‌تر غذا می‌خورید، به ذهن خود فرصت می‌دهید تا تشخیص دهد که بدن شما چه زمانی سیر است.

9. خودتان را درمان کنید

برای تمام کارهای سختتان با ماساژ، برنامه تلویزیونی مورد علاقه تان، پشت خود را نوازش کنید یا یک حمام خوب و آرامش بخش برای خود بکشید. مراقبت از خود را چند بار در هفته در اولویت قرار دهید. فقط مطمئن شوید که “مذاکره” شما موفقیت شما را خراب نمی کند.

10. فهرستی از جملات تاکیدی مثبت تهیه کنید

در اینجا چند مورد برای شروع شما آورده شده است: من عاشق ورزش هستم. من می خواهم زندگی سالمی داشته باشم. بدن من هر روز سالم تر می شود.

11. خودتان را کتک نزنید

چیزی به نام “تقلب” وجود ندارد. به خود یا بدنتان خیلی سخت نگیرید. به خودتان قدرت دهید تا دفعه بعد انتخاب بهتری داشته باشید.

12. تناسب اندام را در اولویت قرار دهید

اهداف سلامتی خود را در راس لیست اولویت های خود قرار دهید. اگر دائماً مراقب دیگران باشید، هرگز زمانی برای مراقبت از خود نخواهید داشت!

13. یک تصمیم بد را با یک تصمیم خوب عوض کنید

وقتی شک دارید، با جایگزین سالم بروید!

14. تمرینات متعدد را نادیده نگیرید

سعی کنید هرگز بیش از دو روز متوالی بدون ورزش نروید، مگر اینکه صدمه دیده یا بیمار باشید. این در مورد تعطیلات شما نیز صدق می کند! به یاد داشته باشید: همه تمرینات نباید با شدت بالا باشند. این تمرینات با شدت کم را برای روزهایی که جمع آوری انرژی سخت است، امتحان کنید.

15. با هوشیاری غذا بخورید

مراقب آنچه می خورید باشید. از خود بپرسید که آیا واقعا گرسنه هستید یا اتفاق دیگری در حال رخ دادن است که باعث می شود به غذا روی آورید. روش HALT می تواند مفید باشد – از خود بپرسید که آیا گرسنه، عصبانی، تنها یا خسته هستید. احساسات می توانند ما را فریب دهند تا فکر کنیم گرسنه هستیم در حالی که گرسنه نیستیم.

16. فقط ادامه دهید

این نکته ای است که باید به آن سوگند یاد کنید: فقط ادامه دهید. شروع و توقف نکنید، فقط ادامه دهید. اگر ورزش برای شما تازگی دارد، آهسته شروع کنید و چند تمرین در هفته را هدف قرار دهید و سپس هرچه می‌روید آن را افزایش دهید.

17. اهداف قابل اندازه گیری ایجاد کنید که می توانید آنها را بررسی کنید

اینها باید چیزهای کوچکتری باشند که انجام آنها فقط چند هفته طول می کشد. شما می توانید هدف نهایی خود را داشته باشید، اما اگر سال ها از آن بگذرد، انگیزه ممکن است کاهش یابد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا